Att tänka om.

I mitt hem är det inte bara dåligt med förråd för att förvara saker som man inte använder,  det är även dåligt med plats för annat.. sånt man använder.  Här hemma har jag inget specifikt städförråd,  det finns heller inget speciellt skafferi… eller i alla fall ett skafferi som fungerar för torrvaror

I köket finns det en liten hörna med dörr… som jag använt som skafferi

1

 

Men dessvärre har det blivit skafferi/förvaringsrum… Känns lagom kul.. men vad gör man liksom?

Nu när Jazz skall flytta in måste jag ju göra plats för vissa saker.. Vi MÅSTE ha ett förråd/städskåp som skall vara lättåtkomligt plus att jag måste då hitta ett alternativ för torrvaror.   Vad gör man inte om slänger ut saker u vitrinskåpet?

2

 

Så vinglas och sånt har fått flytta ut i kartonger så länge (Jazz har med sig en bokhylla med vitrindel som vi kommer använda för glas och barskåp.  Men så länge får mina glas stå i kartonger för att jag skall få till mitt ”skafferi”.  Synd på glasdörrarna men med tiden kanske man kan hitta ”vanliga” dörrar till den men så länge får det funka.

Mitt ”förråd” blev så här, bara dammsugarjäveln som skall in där sen.

3

 

Jag känner mig riktigt nöjd med resultatet… Just att jag har den energin att hålla på med detta,  detta mellan strykningarna på hyllan… O matlagning, tvättandet….. Ni kan kalla mig Husmodern… haha*

 

4 thoughts on “Att tänka om.

Kommentera

