Projektet fortgår

Om prioriteringen ”träffa vänner” varit en väsentlig del i min semester så har sedan funnit en sak som jag MÅSTE göra… det är att få ordning på den ombyggda hyllan till hallmöbel.

Började lätt med att måla en av hyllorna som skall vara kvar (skohyllan)

DSC_1208

 

Sen blev hyllan stående i nästan en vecka innan jag tog tag i det igen.. (d.v.s semestern är snart slut)

Jag började häromdagen att fixa grundfärgen och idag blev det dags för första strykningen med den vanliga färgen.  Väl förberedd för att inte få färg över hela mig.

DSC_1238

….. men det gick ju sådär…. haha.. kan ju inte skydda allt.

DSC_1236

 

Hyllan är färdig för denna vända….   Så sjukt skönt att kunna stå ute på min inglasade balkong och måla.

DSC_1237

 

Jag fick även hjälp av Junior som är här.  Jag behövde en planka som jag kan skruva upp de krokar som jag köpt… Kändes så där kul att åka iväg och KÖPA en planka… haha… men så kom jag på snilleidén att använda en bräda från Juniors säng som fortfarande inte kommit iväg till tippen.  Han bände bort den och sågade bort några centimeter och tog bort de långa spikarna som finns på den.

Nu har jag spacklat den och väntar på att måla den.

Btw…. Så har Junior en liten överraskning.  Återkommer om den.  🙂

2 thoughts on “Projektet fortgår

Kommentera

