En av sommarens godbitar

melon

 

Jag är rätt dålig på att äta frukt, är sån som vanligtvis bara äter bananer.. Är inte överförtjust i äpplen och päron, apelsiner tycker jag om men det är ren chansning att köpa dem gång per gång.  Däremot har jag alltid haft mycket frukt hemma när Junior var liten, han var är en fruktunge.  Även numera köper jag alltid frukt när det är Juniordags men själv äter jag inte mycket.

Men det finns vissa frukter jag älskar – clementiner till jul,  jordgubbar till sommaren…. o vattenmelon.

Detta år kom jag dessutom på att man kan äta på annat sätt än vanligt.. istället för att tugga på melonskivor och få melon över hela ansiktet så började jag skära bort skalet direkt, tärnade sedan melonen i bitar och äter med gaffel.

Detta år har det varit extra billigt med melon upplever jag som, i min affär har den ofta legat på 5:-/kg..  Halleluja. 🙂

Så nu har jag ätit en skål med melon och en kopp kaffe.

Godmorgon mina vänner. 🙂

4 thoughts on “En av sommarens godbitar

  1. Den där tärningen testade jag på :D. Tips är vass kniv, jätte vass!

    Jag är som du, jag äter inte mycket frukt trots att det är nyttigt. Älskar goda apelsiner men det är korta perioder som de är söta och saftiga…blodapelsiner funkar alltid :). Men jordgubbar och melon i stora lass får kompensera 😉

    • Det med apelsiner, om man lyckas köpa de som är söta och goda så har man bara 2-3 styck, köper man en hel drös så e de trådiga och sura.. hugha.. därför köper jag så sällan.. 🙂

Kommentera

