Summering

Det är idag min sista semesterdag (ja jag har ju helgen kvar men men ni fattar…. ) o jag skall försöka summera dessa 3 veckor.  3 veckors semester som jag måste säga blev den bästa semestern på mycket länge.  Detta trots att förra sommaren innebar 8 veckors semester.  Dessa 3 veckor slår den med hästlängder.

Så vad har den bestått av då?

värme

Värme – att få ha 3 veckors semester och haft perfekt väder är ju bara det perfekt.   Visst jag var ibland lika frustande som andra över den extrema värmen. Jag är inte gjord för att ha 30-35 grader.. nej ca 25 är min melodi. Jag tackar gudarna att jag har min kalla källare så jag ändå fått sova skönt. Det plus trädgården och dess träd som gjort att jag kunnat njuta av skuggan istället för den snorvarma övervåningen.

DSC_1028

Läser – I skuggan i stol eller solstol kan man inte göra annat än att läsa, speciellt om man är själv vilket jag fick vara eftersom Jazz för det mesta valde källaren framför skuggan.

DSC_1157

Rensat – Eftersom jag skall bli sambo så har jag även stått i mina förråd och rensat, rensat och rensat igen. Mycket har åkt till Second hand och en del till återvinningen.  Jag har varit sentimental när det gällde Juniors saker men övrigt har inte gjort mig nåt.. Inga problem med att slänga saker.   Plus att det känts bra att öst Second Hand med varor. De gör bättre nytta där.

melon

Ätit – Vi har grillat mer än vanligt, vi har lagat mer mat än vanligt jag och Jazz (istället för att äta ute).  Men något som nästan alltid funnits i mitt kylskåp denna sommar är Vattenmelon.  Att de detta år varit ruggigt billigt har ju inte gjort saken sämre

bad

Badat – Denna sommar har man legat i blö´t mer än vanligt då jag vanligtvis brukar bada ett par gånger per sommar.  Denna sommar har man sökt sig ut till stranden då det varit bästa stället att vara då de fläktat och man kunnat svalka sig.

DSC_1032

Romantik –  Jag och Jazz har spenderat tid ihop, mer än vanligt trots att han inte haft semester som jag.  Vi har haft helger plus några vardagar när hans jobb gått Göteborgs väg. Vi har verkligen tagit hand om varandra och vår kärlek.

20140807_174819

Sommarprojekt – om rensning och sånt varit ett måste för att göra rum för min älskling så har mitt projekt även varit för att göra mer förvaring och därför blev min hallmöbel klar.  Så här i efterhand var det riktigt roligt och lite meditativt då jag stått där själv och målat

vänskap

Vänner – Jag är så OERHÖRT glad att jag faktiskt gjorde det som jag sa till mig själv att göra, att lägga fokus på vänskap, så många kvällar har jag suttit där på något ställe med en öl eller drink (ibland fler.. host host*)  Det har gett mig väldigt massa energi känner jag.

Så min summering av min semester är att den är en kombinering av nytta och nöje.. Men nyttan VAR ett nöje med.

Jag är färdig för hösten, den hösten som kommer innebära Samboskap, Nytt jobb och ev. mer tid med Junior.

Bästa sommaren på länge…. o jag har inte varit utanför Göteborgs gräns (förutom Marstrand då)

Välkommen Hösten, den årstiden som står mig närmast hjärtat.

 

3 thoughts on “Summering

Kommentera

