Så jäkla rätt…. trots allt

skratt

Då var man hemma efter att man spenderat dagen på jobbet. Eftermiddagen med konferens (Kick-off) och mycket info fick man där…. Tajmingen var ändå rätt bra att sitta och lyssna på sånt trots att man var helt ny… Det enda.. vi har flera avdelningar i Danmark som innebar mycket genomgång på Danska… jo tjena.. Vissa saker fattade man ju.. helheten.. men ack så mycket man troligen tappade på vägen.

Det var inbokat middag på en känd golfklubb som är grymma i köket.  Yummi yummi.

Ingen bordsplacering men alla är ju typ nya för mig så det spelade ju ingen roll egentligen.. haha.. Nu hade ju den högre chefen bett mig presentera mig själv inför alla på konferensen.. jo visst sörru… Som den sociala människa så tycker jag ändå att det är jobbigt att snacka inför grupp.. men det gick ändå bra..  Berättade vad jag hade för historik o det kom ju sen upp vid middagen… FAAAAAN vilka goa säljare det finns i detta företag… Det är man INTE bortskämd på förra jobbet.  Men väldigt mansdominerat.. ca 45 säljare.. inte en enda tjej…  Vi finns på andra tjänster…  Som ni förstår så säljer vi inte kläder eller skor typ… haha*… Men det var en tjej som blev årets anställd. *tummen upp*

Hursomhelst.. himla kul middag.. hade en yngre kollega bredvid mig (hon började för 2 veckor sen och är ca 20-25 år). Hon har tytt sig till mig och jag förstod sedan när hon åkte med mig sen då hon bor åt mitt håll.

I bilen berättade hon hur hennes första 2 veckor varit..  en timanställd hade fått lära upp henne systemet under en halv dag o varje gång kollegan hade frågat henne så hade hon istället för att lärt henne sagt att hon tagit ärendet… Meeeen.. hur fan skall man lära sig om man inte får veta det då?   Hon berättade att under de 2 veckorna som hon hade varit där hade INGEN sagt till henne om att det var fikadags… Jag har under dessa 3 dagar alltid gått bort till hennes bord och sagt till henne att NU skall vi fika, kom nu…  så självklart för min del.   Jag blir snopen av hur de hanterat henne… Vår chef började ju i måndags nu när jag började.

Jag kommer ta denna tjej under mina vingar.  

… till skillnad mot henne så får jag för lite utbildning, jag har fått tvinga chefen att lära mig vissa saker… medans chefen mest yrt omkring.  Men idag på eftermiddagen så verkar i alla fall min dator kommit igång….. o jag är sjukt glad att jag faktiskt kan datasystemet som vi skall använda.

Nästa vecka kommer ju 2 andra kollegor tillbaka från semestern där en av dem är den tjejen som jag haft mest kontakt med under min tid som kund.. den personen som jag får uppfattning att hon kan mest, har mest pejl.. men jag tror också att hon har mest att göra. 

Trots den snurriga avdelningen jag hamnat på (och skyller på just kaoset som de levt i under en längre tid) så är jag så jäkla säker på att detta är rätt ställe för mig… Det har känslan för säljarna, kickoffen och middagen gett mig svar på.  

Kommentera

