Kärlek & Turbulens

Då har snart halva arbetsveckan gått.. Tiden går fort när man har mycket runt sig måste jag säga.

Jag hade ju en egen fredag för att sen ta bilen upp till Jazz stad lördag förmiddag.  Vi röjde lite lätt där och packade bilen med diverse saker. Innan vi åkte ”Hem” så stannade vi till hos kompisarna på en fika.   Tissel och tassel innan bilen körde hemåt.

Lördagskvällen hade vi ju bestämt oss för att ta oss ner på stan för att kolla Kulturkalaset.. Vi åt Langos (en gång om året äter jag det.. yummie yummie) och stannade till och tog ett par öl innan vi åkte hem och spenderade resten av kvällen hemma. Lite lagom så där.

Söndag….  var på IKEA… HUUUUUR tänkte  vi där?!?!… det var knökfullt med folk.. huuuugha…. haha. Vi köpte inget men kom fram till att vi behöver skaffa lite mer saker… haha*  

Sedan hade jag tur att Jazz var ledig igår måndag och stannade därför här hemma tills idag… Men nu kommer det dessvärre dröja 1 ½ vecka tills han är hemma igen.. andra planer till helgen för hans del… Men skall man se det positiva så är det att nästa gång han kommer hit så FLYTTAR HAN HIT.  😀 

Idag på jobbet så haffade jag den säljaren som har hand om mina f.d kollegors nya företag (det företaget som jag hoppades få jobb på förut) .. Anledningen till varför jag behövde tala med honom var en sak.. men så berättade han att han hade varit hos det företaget igår och träffat min chef… Min chef-chef.  Kollegan berättade att min chef-chef hade öst positiva referenser om mig. Nu vet jag ju vad han tycker om mig.. men kul att den nya kollegan berättade det för mig.  

Något som inte är lika ”på räls” är det företag som jag lämnade för 2 veckor sen.. Idag så hade de meddelat att de säger upp ca 60 personer på företaget. De stänger några filialer.   Snacka om att jag hann ut därifrån i tid.  Ibland skall man ha flyt. 

Fasiken vilken jäkla tur jag haft. 

 

One thought on “Kärlek & Turbulens

Kommentera

