Det blir inte alltid som man tänkt…..

Idag var det ju tänkt att jag skulle komma hem till en tom lya… det gjorde jag icke.. junior var hemma o stannar hemma tills i morgon för att åka till pappa då… så min ensamkväll får bli imorgon.  Nästa sak som inte blev som planerat var min tv-kväll… för när jag slog på tv.n så var det nåt fel med antennsladden. Visade sig att även grannarna/hyresvärdarna hade samma problem… Junior berättade att en plåtslagare varit till huset idag så det är nog han som pajjat nåt.  I vanliga fall så gör det ju inget för jag kollar ju mycket på nätet… men just nu är mitt mobila bredband nästan slut… det märks att junior varit hemma i 3 veckor o spelar halva nätterna…. nej fan.. hela nätterna o lite till…. så man kände sig ganska rastlös o snopen.

Som tur var så åkte junior ner på stan i några timmar för att träffa en kompis… o det sista 2 dagarna har han surfat på grannens bredband med sin dator, (deras son o junior är ju kompisar) … så när han stack iväg så lånade jag hans dator o slog åå swefilmer o kollade på 2 filmer.  Han kom hem när sista filmen fortfarande bara hade gått halva filmen men han lät mig kolla färdigt (faaaaan vore det väl annars… haha*)

Så nu har jag bäddat o krupit ner i sängen o skall surfa lite på mobilen innan det e dags för natta.  Jag har mixtrat lite med min säng lite.. jag har ju en sådan häg säng,  med 3 madrasser.. den börjar bli lite tråkig i fjädrarna så jag skall testa att bara ha 2 madrasser.. för att se om det blir skillnad… för funkar det så tänkte vi att vi bara behöver skaffa en sängram…. funkar det inte så kanske det e dags för en ny säng.

image

Nej.  Nu lite candy crush innan det e natti natt. 🙂

Kommentera

