Tänk så långt man kommit ändå.

Sitter här i soffan nyduschad och väntar på att TaP skall höra av sig. Hon skall komma förbi några timmar ikväll… Skall bli så kul.  Tänk så långt man kommit ändå… Detta var den enda ”ensamma” kvällen på länge och när jag fick frågan av henne idag så blev det inte automatiskt NEJ pga min ensamma tid.. Nej istället kändes det ABSOLUT tillbringar jag tid med en vän istället för ensamheten.   Tänk så långt man kommit. 

På måndag är det dessutom lön igen och denna lön är det lite mer än vanligt.. Det är 3 veckor från nya jobbet och 1 vecka från det gamla med semesterersättning. (dock är det ingen slutlön så jag bör få lite till nästa månad av dem)   Jag har suttit och förberett räkningar och pengar jag lånat av folk.   MYCKET mer räkningar än vanligt då jag fått skjuta upp ett par räkningar till denna månad för att ens kunna få mat på bordet.  Förutom det har jag suttit och plockat fram ett par gamla GAMLA räkningar och mailat inkassobolagen för att göra några deals.  Tänk så långta man kommit ändå…. jag som annars inte ens brytt mig om det alls. 

Junior åkt till sin pappa idag och imorgon skall han dyka upp här igen. Skola börjar på måndag och han tycker det är bättre att åka härifrån på måndag morgon.  Hos pappa skall de diskutera hur hans framtida boende skall bli… Om han verkligen kommer flytta hit eller ej.. Han vill ju fortfarande men hans pappa är en duktig övertalare.. Är han ”klok” nog så är det inte någon ide att gå i taket för Junior får ännu mer vatten på sin kvarn… Ja vi får väl se hur det slutar… Tänk så långt man kommit ändå. 

Trevlig Lördag allihopa. 🙂

2 thoughts on “Tänk så långt man kommit ändå.

  1. Många bäckar små. 😀
    Det är en bra plan att göra upp med inkassoföretag om avbetalning. Om du är riktigt smord i lädret, vilket jag vet att du kan vara, så går det även att få dem att ta bort räntan under avbetalningstiden. Lycka till! 😀

Kommentera

