Att sätta punkt

Det blev ju klart att Junior flyttar hit till mig och det känns skönt.  Att få bli en familj på ”riktigt”… eller nja.. så e det ju förstås inte.. förut hade jag ju oxå en familj men nu blir det en familj HEMMA… Jazz o Junior i jag i samma hem.  Lovely. 

Att jag inte har näst intill någon kontakt med Juniors pappa längre har ju smugit på.. något som jag inte retar mig på precis.. Det har varit skönt att inte blivit inblandad i deras tjöt.. En gång när vi var samspelta och det behövdes iom att Junior var mindre var en sak.. men numera behövs det ju inte på samma sätt. 

I söndagskväll fick jag ett mail av Juniors pappa (som iofs hade både hans och Styvmammans namn längst ner)… Men även om det börjar lite fint

”Roligt att Junior äntligen vill bo tillsammans med dig! Lite praktisk överlämning av föräldrarollen är väl därmed också på sin plats, för Juniors skull. Han är ju långt ifrån vuxen även om han är myndig. 🙂 ”

Sen kom det lite punkter som han tyckte jag behövde veta.. om hans dåliga syn som han själv inte förstår är dålig syn.. fåfäng unge… sen till Tandläkaren och deras önskan att vilja reglera tänder vilket Junior inte vill. även där fåfänga.. sedan till skoltrötthet till hur det är bra för honom med träning… o sen till hur Juniors ekonomi

Jag får en liten känsla om att han skall vara tydlig med att han minsann har koll på Junior.. tacka fasiken eftersom Junior har varit mest tid hos honom.. men det är klart jag hade koll på det mesta jag med… jag ÄR hans mamma o har varit intresserad av hans liv även om han har varit hos mig mindre tid. 

Sen läser jag en mindre trevlig del.. där han förklarar att Junior har fått packat sina saker och lämnat sitt rum där.. men samtidigt är han välkommen dit och hälsa på… men skriver också ”Det betyder alltså inte att han inte är välkommen och han vet att detta är hans hem. ”

Avslutningsvis får jag  ”Härifrån får ni sköta ert och vi vårt!   Lycka till!”
 
OjOj…. för att inte tala om 
 
 – Du kan dock vara trygg med att vi inte kommer låta honom fly hit om ni hamnar i konflikt med varandra. 
 
Jaja.. vad skall man säga?!?!
Min Junior hade fått behålla sitt rum här hos mig tills den dagen han flyttade hemifrån  OM det nu hade varit så. 
 
Just nu känns det långt bort att åka bort dit med Juniors saker (flytta-hemifrån-saker-som-styvmamman-lovat-att-de-kunde-förvara-där)
5 thoughts on “Att sätta punkt

  1. Jag får lite blandade vibbar när jag läser ditt inlägg. Dels får jag känslan av att de verkligen är glada över att ni ska få bo ihop ett tag innan Junior är redo att bo själv och att de stöttar dig på de sätt de kan, dels uppfattar jag det som att det finns en del sorg och besvikelse över att han ska flytta. Lite sårade känslor och (omotiverad) rädsla för att du/ni ska förvränga saker till att det inte alls var bra hemma hos dem trots att de anser sig ha gjort sitt bästa.

    Det känns konstigt att ha packat ihop hans saker så där, men kanske hade han inte så mycket kvar när han valt ut det han ville ha med sig? Det kanske helt enkelt blev så att det inte var mycket till rum kvar? I så fall tycker jag nog att du kan förvara Juniors flytta-hemifrån-saker där i alla fall. Inte i rummet kanske, men i ett förråd någonstans. Då Junior har sin syster där kommer han väl ändå att vara där en del så att de inte tappar kontakten? Jag inser att det skiljer en del år, men det kan ju vara trevligt ändå. 🙂

  2. Jag är inne på Sol´s linje här. Av vad hon skriver. Och håller med. Sedan tycker jag det är självklart att de fortfarande har ”kontrollen/koll” över/på honom, och vill berätta det. Vad de vill, och vad de tycker. Det är ju trots allt de som han har bott hos till 90% av tiden, även om du vet allt det där också. Och en självklarhet att de vill berätta sånt för dej. Jag tycker inte det är några konstigheter alls. Tror inte det handlar om att vara tydlig, utan mer som info. Även fast du vet det.

  3. Jag märker ett visst obehag i min mage, men vet inte varför. ”Äntligen vill han bo med dig” och ”härifrån sköter ni ert och vi vårt”… Menar de det, eller ska man läsa det mellan raderna och isåfall hur?

  4. Sol & Tap.. efter era meddelanden så läste jag hans mail igen och valde att läsa det på det sättet som ni tror det är.. o är det så, så tolkar man ju det annorlunda… Men jag är lite mer inne på Blixts linje.. jag fick oxå det där ”obehaget” när jag läste just de stroferna.. Men samtidigt så vinner jag inget på att vara elak… för dagen efter så skickade jag ett mess till honom.. mycket kort.. att jag tackade för hans meddelande o att jag ändå hade koll på mycket av hans åsikt. Jag tänkte om efter att jag läste era meddelanden och skickade ytterligare ett meddelande till honom idag och skrev att det INTE var min mening att låta kort i tonen utan jag skyllde på flyttyran och nytt jobb… jag skrev att jag är tacksam för allt de gjort för Junior under åren, så även mot mig.. Jag skrev även att jag INTE kommer släppa Junior vind för våg.. att jag kommer ställa krav på honom.. Sedan att jag kommer pusha hårt på att Junior skall komma dit.. framför allt för Lillasysters skull. (Nu var han ju där igår och mös med henne) Att jag ser det som väldigt viktigt.

Kommentera

