Politik

Politik är fan inte ofta det skrivs om på denna sajt… Inte politik-politik men en dag som denna så är det fler än jag som får en tankeställare efter gårdagens val.

Det är tragiskt att det är så pass många som valde att lägga ner SD´s lapp i kuvertet men jag är heller inte förvånad.

Jag sa det för 4 år sedan o säger det igen, att stänga ute SD gör bara att de o deras väljare får mer vatten på sin kvarn. Jag VÄGRAR tro att alla 13 % enbart väljer dem för att de är rasistiskt inställda. Man måste istället verkligen utreda varför de valde det partiet. .. ett missnöjesparti som fått vind i seglet. Stoppa vinden för dem genom att LYSSNA på deras väljare istället.

Ta tag i problematiken som de har istället och få därmed över dessa på sin sida igen.

10 thoughts on “Politik

      • Tack söta du.. 🙂 .. Ja eftersom det alltid handlar om invandrarpolitiken så får de aldrig komma till tals om något annat. Jag har aldrig ens tänkt tanken på att läsa deras valmanifest och det är mitt val. Jag är helt enkelt inte intresserad av det. Deras grund är alldeles för långt från min verklighet att de aldrig kan stå för min röst så att säga.
        Det hade dock varit intressant och se vart SD hade varit utan Jimmie Åkesson? Man måste ge honom att han är duktig på retorik.

  1. SD är ‘ven kvinnofientligt och kvinnoförtryckare. ”Kul” verkligen……
    Citat: ”2013 så lade S, V och MP fram förslaget att pensionen inte skulle beskattas högre än lönerna. Sverigedemokraterna röstade ned detta tillsammans med alliansen. Samma dag så röstade de för införandet av femte jobbskatteavdraget. (12 miljarder kronor som kunnat läggas på just vår äldreomsorg) Att SD skulle jobba för att förbättra villkoren för våra äldre är alltså en stor fet lögn.”

    • Som sagt – jag har noll koll på vad de vill åstadkomma – både det som är fasansfullt i mångas ögon såsom det som tydligen lockar människor.. Jag menar bara att man inte skall nonchalera VÄLJARNA som väljer.. Att stänga SD ute hjälper ju inte oss att få dem på ”rätt” sida igen.

  2. Nej, det är klart att det inte gör det. Men jag tror även att det finns folk som röstar på SD (som bara har en åsikt om invandrarna att de ”är för många”) som inte vet ett dugg om vad de står för när det gäller andra ämnen. Följer man eller läser om SD i olika medier, (twitter, journalistiken/krönikor m.m )hur de beter sig…. så vet man Och det är det jag inte förstår. HUR kan det komma sig att det är så många kvinnor i SD? Ja, men de kanske gillar att bli slagna på käften, eftersom vi nu får en minister (kvinnlig) i riksdagen som tycker att kvinnor inte ska gnälla när de blir slagna. Det gäller att få väljarna att inse att allt är inte guld och gröna skogar och inte enbart om invandringen.

  3. De 1,4 miljoner väljare som röstade på SD kanske helt enkelt tycker att nuvarande invandiringspolitik kostar för mycket. Kanske vill de att en del av dess pengar kan användas till pensionärer, sjuksköterskor och brottsbekämpning istället? Behöver inte vara konstigare än så.

Kommentera

