Att vara för kaxig

Nu har jag varit på mitt jobb i över en månad och jag har ännu inte börjat tagit telefonen (lite väl lång tid för min del iofs men samtidigt skönt att fått denna tid att pejla lite på deras vårat säljmateriel. Det är mycket att hålla koll på och inte blir det lättare att det är ”elektriska” saker som man typ kan noll om.

Imorgon skall vi i alla fall försöka koppla in min telefon med medlyssning så min kollega får lyssna på samtalet.. Jag är trygg i min arbetsroll men tycker sånt här är skitjobbigt ändå.. haha*

En månad in i tiden så har jag börjat pejla av mina kollegor oxå.. deras arbetssätt.. kollegan (Snaggis)som skall lyssna av mig (som också är den personen som jag haft kontakt med under mina år som kund) är klockren… hon är väldigt duktig, både på kunskapsnivå och ”kundcentersättet”…. de andra dock… haha*

Äldst – hon är sjukt duktig i telefon, sjukt kompetent på sortimentet som vi säljer… men vet inte hur många gånger om dagen jag hör

– Meeeeeeeen…. sluta ring nu… Meeeeeen… ”Bertil” (säljare). SLUTA ring nu!

Detta när hennes telefon ringer… hon är verkligen frustrerad… o jag känner igen detta lite.. sån kunde även jag vara på mitt gamla-gamla jobb.. IBLAND .. när det var uppåt väggarna, innan jag var nära att gå in i väggen… Men Äldst säger detta ca 10-15 ggr om dagen.. Tror inte ens hon tänker på att hon säger det ens.

Den Snälla Surgubben … Mannen som kommer gå i pension nästa år, en man som även han har superkoll på sortimentet men har en ”sur” ton i samtalen med kunderna… Har förstått att det handlar om stress.  Han är jättesnäll, trevlig och rolig när man snackar med honom på fikaraster/luncher så det är verkligen kontrast.

Sen har vi Spikrak som jobbat på företaget i ett år som är väldigt trevlig och har en fin ton i samtalen… men hon avbryter kunden HELA tiden, de får aldrig prata till punkt. Hon är väldigt hjälpsam och när jag ser hur mycket hon måste fråga de andra kollegorna om olika saker så inser jag att det tar lång tid innan man är ”fulllärd”…eller.. fullärd blir man väl aldrig men ha svar på det mesta..   Sånt bådar inte gott för min del.. haha.. avskyr ju att inte ha koll på allt.

Ja…. Undra vad de säger om mig då..  haha… jag har även jag har mina konstiga saker… I know.. Det har vi alla.. 🙂  Jag pratar för högt och svär och muttrar ibland (efter att jag lagt på telefonen dock.. haha*)

Det var ju till och med så att min gamle kollega knånade ihop en egen skylt för att få tyst på mig… Slutade ju den gången med att jag ASGARVADE istället.

fuck u

Kommentera

