Ibland har sonen rätt

När vi var till Netonnet förra veckan och köpte dator så säger Junior till mig flera gånger att jag borde köpa en bättre dator än den jag sedan valde.. Anledningen att jag valde den var förstås först och främst summan.. sen tog jag ju samma märke som jag har på min nuvarande o den har ju 6-7 år på nacken och trodde nog att även deras ”Billigare” varianter hade blivit bättre med tiden eller i alla fall lika bra som de gamla… men ack sicken skitdator jag köpt.

Installerade ju det där programmet som ni tipsade om…. visst jag fick bort Windows 8 (dock ingen den där jävla listen.. men men)… Hursomhelst så skulle jag nog kunna vänja mig med den.. det jag inte vänjer mig med är att den är så SJUUUUUUKT seg fanskapet.. tar ju hur länge som helst att starta upp program och internetsidor skall vi inte prata om.

Kollade in Netonnets hemsida för att se vad de har för ångerrätt.. De har 14 dagar (o det har ju gått 5 dagar varav jag bara försökt mig på den vid 2 tillfällen.

”Hur får jag använda produkten? För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den, vilket normalt är en gång. Du får självklart öppna produktförpackningen om det behövs för att undersöka varan.”

Så nu har jag mailat dem och ifrågasätta detta… Men flaggade samtidigt att jag ville köpa en BÄTTRE (och därmed dyrare förstås)… Så håll tummarna nu för fasiken att det funkar.

…. så länge ÄLSKAR jag min gamla häck… den låter som fan men den gör ju som jag vill i alla fall.

Kommentera

