Vad har jag gett mig in på?

kunskap

Jag är en sån som verkligen att lära mig nya saker… men ibland skulle nog jag behöva en sekreterare som höll koll på mig och vad jag tackar ja till.

Som ni vet har jag nu jobbat på mitt nya jobb i dryga 2 månader… och börjar känna mig varm i kläderna när det gäller den delen som jag är bra bäst på, dvs kundnöjdhet.  Utöver det är det MASSOR med det som vårt företaget säljer som jag är helt nollad i… elektronik är en stor del, tillbehör och reservdelar… Det är en djungel om man säger så.  Men det är bara att ta tag i ett ärende i taget och lösa problemet (och samtidigt lära sig något varje gång).. Sånt är kul och inspirerande.. Där borde jag ju iofs vara nöjd.. för jag är LÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT från fulllärd.. Ja fullärd blir man ju aldrig men att känna att man har koll.

En av mina kollegor kommer ju gå i pension sista november.. Hon jobbar lite mer med adminstrativa uppgifter som även är invecklade (som det känns nu i alla fall) och tanken vara att det var 2 av mina mer erfarna kollegor skulle lära sig hennes jobb för att sen dela på dennes uppgifter.. Då fick vi sedan veta att den ena av tjejerna skulle vara tjänstledig nästa år så helt plötsligt behövdes det en till.. Fine.. Jag har inga problem att göra mer administrativt plus att jag gillar just att lära mig mycket saker.. Så jag sa till min chef i måndags att jag erbjuder mig.

– Vilken TUR att du föreslog det själv, för jag hade en plan … o sen skrattade hon.. 🙂

Måndag eftermiddag hade vi första sittningen med pensionärskollegan o gick genom lite.. förstod där och då att det är mer invecklat än vi båda trott…  Idag har jag suttit typ hela dagen och hon har berättat och man har själv försökt förstå.. Inte så lätt när hon jobbar i helt andra datasystem, jobbar mycket i Excel (host host.. kan knappt stava till det programmet ju!!!)  Förmiddagen kändes som man hade rätt bra koll på allt.. noterade så pennan glödde..  eftermiddagen var svårare.. på slutet där kände jag mig helt lost.. men så gjorde även den andra kollegan som skall lära sig detta, hon som jobbat på företaget i massor av år plus att hon gör mycket annat.. vi ruskade på huvudet och funderade hur fan vi skulle få ordning på allt.

Hon jobbar mycket med kampanjunderlag, hyror, leasing, funktionshyror.. mycket kontakt med banker och skriver avtal och sånt.   Känns väldigt svårt att greppa.


avtal

Jaja… det löser sig nog… kommer nog få ordning på detta med… och jag blev så glad när 2 av säljarna säger till mig på telefon att… ”Detta kommer du lösa galant – är det någon som skall ro hem detta så är det du”... Detta efter att man jobbat där i 2 månader… Känns riktigt bra med sådana supporters.  Detta företag är grymt..  Så sjukt trevliga säljare. Är så impad.

Tog en lunch med min gamle kollega… fick lite skvaller från gamle jobbet där hon själv håller på bli gråhårig när det gäller vår gemensamma gamle kollega…. Han som jag själv höll på att få psykbryt på¨under året när jag jobbade den.. Han som slickade så han blev alldeles brun i nyllet… Han är tydligen ännu värre och hon är frustrerad som fan.. haha*

Nu har jag legat på soffan och varit helt slut… en ny dag imorgon.. o fredag.. O Kärleken kommer hem.. (nu kom han iofs hem igårkväll så vi fick sova tillsammans en extra natt… sicken lyx. )

3 thoughts on “Vad har jag gett mig in på?

  1. Excel, access, epi-server, raindance och andra applikationer och program mm är bara kul. Själv har jag skapat accessdatabaser. … används för tex orderegistrering nu där jag arbetar 😉

    • Kan ju vara kul när man förstår det… haha.. jag kan ju bara prata för de datasystemen som jag själv jobbar i dagsläget och hur mycket koll jag vill ha på det. Det är väl just det som är det svåra för mig.. Att leva med att inte ha koll… haha*

      • Mmmm… fattar 😉
        Jag, om jag får säga det själv, lär mig de flesta system och applikationer väldigt fort oavsett nytt eller sällan använt. Koll måste man ha.

Kommentera

