Halvdagar, anklagelser och Salt i såren

Idag så jobbade vi halvdag.. ja till 13 i alla fall.. Så härligt, så skulle man ha det varje fredag. 🙂

Min ”dokusåpakollega” frågade mig idag om jag hade kommit iväg på den där vinsten som jag vann igår. Svaret blev ju förstås NEJ.. 😦 .. Han berättade då att tydligen så hade efterfesten varit årets bästa fest så länge.  INTE vad man vill höra vill jag lova. Visst kollega – strö salt i såren bara.

Juniors pappa ringde för en stund sen och ville prata med mig..  han bad om ursäkt för att han kunde låta väldigt snurrig.  Det visade sig att hans svägerska hade hittat ett papper hos farmor där hon hade skrivit något kryptiskt om att hon gett Junior 50 000. De hade på lappen kunnat tolka det som att det handlade om året när junior föddes (-96)   Junior fick ta sig till banken idag för att ta ut utdrag från sitt konto (sparkontot han har från min pappa)

Juniors pappa var väldigt ledsen, han sa att han hade väldigt ångest över hela grejen. Inte så konstigt med tanke på att hans mamma dog förra veckan och detta på det.  Att han sedan inte kommer ihåg något.  Han frågade mig om jag visste om vi lånat pengar av henne på något sätt?  Jag svarade att det gjorde vi absolut inte. Många år senare så ville hon ge Junior hennes motorbåt men där hade jUniors pappa sagt nej. That´s it.. Något annat finns det ju inte.

Juniors farmor var ju över 70 när han föddes så hon var snurrig redan på den tiden Vi pratade lite om hur bankvärlden fungerar. Om det fanns ett konto som hon startade för 18 år sen så borde det väl ändå skickats sammandrag åtminstone en gång under året?  Det fick vi ju för Juniors konto som morfar fixade

eller som junior sa… ”hade jag fått 50 000 så hade jag VERKLIGEN kommit ihåg det!!!”

Kommentera

