Det är min dag detta

Jojo mina vänner, idag är det MIN dag.   Idag blir jag 47 år.. eller det var i alla fall det jag fått för mig tills min mamma ringde mig för ett par timmar sedan och informerade mig att jag fyller 46, INTE 47… haha*

Tack morsan.. där fick jag ett år till godo. 🙂

Väl på jobbet kommer min chef och lämnar en bukett … Va SNÄLLT. 🙂

Några timmar senare kommer ett blommogram från min stora kärlek.  Orkidéer förstås.. Den enda växten som överlever i detta hem.   Det var så gulligt gjort men blev ju nästan lite röd om kinderna och jag hasplar ur mig att jag fyller ju inte jämt ens.. 🙂

image
På jobbet blev det dessutom klart att vi skall byta arbetsplats… jag sitter ju idag med ryggen emot typ alla och jag vill ju gärna sitta längst bort med en vägg i ryggen. Chefen har varit lite anti med det, varför vet jag inte då den platsen varit/är ledig.  Idag fick jag ändå OK att den platsen blir min.  Jippieeeeeeeeee

Bilen lämnade jag på verkstaden i morse innan arbetstid och sedan väntade jag typ hela dagen på att han skulle ringa och berätta hur dyrt det skulle bli… allt mellan 1000- 5000 väntade jag mig.. hoppades den mindre summan. Det hamnade på 2300:- och då gjorde han även återbesiktningen så nu är den laglig ett år.

Nu börjar jag dock bli lite orolig att de skall göra en koll på krono om bilägandet (har ju klarat mig ett år och det har jag gissat handlat om att det antingen är så att de inte kollat bilregistret detta år eller att bilen helt enkelt är för billig)

Varför blev jag så orolig då?  Jo för jag har gått och väntat på att de skall skicka nya lappar för löneutmätning med tanke på det nya jobbet.  Idag kom det ett brev och jag blev alldeles kall. Där tolkade jag som att de skulle ta hand om mitt lönekonto och ta allt utom typ 4680:- tills min skuld var slut.  (och betala min hyra förstås)  Nu är ju min situation annorlunda när Junior bor hemma och den summan är ju räknad på att jag är ensam.

Jag slänger mig på telefonen och ringer dem, får prata med en kvinna som jag direkt nästan irriterar mig på eftersom hon inte svarade på mina frågor utan läste typ innantill vad som stod utan att förklara vad det betydde. Jag frågade hur snabbt de kommer ta i beräkningen att jag just har en tonåring hemma.  ”Jaaaa.. det kan ta tid…  men du kan ju ringa imorgon och se om de kan betala tillbaka en del av det som de tog häromdagen”   DÅ jag inte kollat mitt konto idag så vet jag ju inte hur mycket de har dragit så jag kände mig rätt skakig just då.   Till slut kom vi fram till att detta beslut enbart handlar om denna månad, alltså inget som kommer fortlöpa såsom löneutmätning brukar göras. När jag sedan kollade mitt konto så hade de dragit ca 850:- i fredags och det hade jag ju inte ens märkt så jag skall väl inte klaga ännu.

Men satan va nervös jag blev.. snacka om att känna sig livegen??

Idag har jag dessutom lagat mat när jag kom hem.. *gör vågen* eftersom Junior skall komma hem ikväll.. HAn skall bjuda mig på tårta. 🙂

 

wpid-20141105_164931.jpg

 

Som sagt.. Det är MIN dag… Min 46 dag som bara är min. ❤

5 thoughts on “Det är min dag detta

Kommentera

