Tissel & Tassel

Lite fullt upp denna vecka – Jag o Jazz har ju pratat om att vi är öppna för nytt boende och även om vi gick ner i moll i känslor efter att den andra familjen fick lägenheten vi tittade på sist så har vi bestämt oss för att vi skall bo kvar här och leva i ”Nuet” men samtidigt vara öppna för att det finns annat.   Rätt som det är dyker det upp – det som kommer bli vårt.

Imorgon skall jag iväg o titta på en lya.  På ”rätt” sida av stan om man utgår från mitt jobb.  Dvs att man får kortare resväg, slipper vägtullarna.  Huset i fråga har jag ju sett förut, utsidan är ju inte så man tjoar.   Men jag skall ha öppet sinne och skall se hur det verkar. Kan ju vara sjukt snyggt inombords?  Drar inte in Jazz än på det, förrän jag ser om det funkar.  Vi har ju lika olika utgångsläge med vad vi gillar och inte gillar o som det är nu tror jag det är bättre att vänta till jag har hela bilden så att säga.  Förhoppningsvis kan man få tillåtelse att fotografera lite?!

Sen fick jag kontakt med en annan person – som har ett hus med havsutsikt. *kippar efter andan*... Jag förstår självklart att det handlar om havsutsikt som man får med hjälp av speglar och förstoringsglas men bara att VETA att det finns där?  *haha*  Nu ligger det inte på ”rätt” sida av stan om man tänker mot jobbet men jobbet finns inte nära havet så, plus att det är längre än idag till och med.  Man kan tydligen inte få allt. 🙂  Han har mailat bilder till mig och det gör mig väldigt intresserad.   Ett kök som kommer få mig att vilja laga mer mat.. *host host*

925101_3-123-16_photo_web


925101_2-123-16_photo_web

Sen kan man ju fråga sig hur det kommer sig att man nästan går igång på ”takgrejen”?… Haha*

tak

Jaja.. nu tar jag det jäkligt lugnt… Jag tror att när det är dags så dyker ”vårt” hem upp…  Kul att få pejla lite bara. 🙂  Hade detta varit på närmre ställe så hade jag nog blivit RIKTIGT exalterad.

Kommentera

