Snart skall jag dra jobbet själv

Är fortfarande på utbildning på halvtid och ”snart-pensionären” jobbar bara denna och nästa veckan för att sedan gå på i pension. Då skall jag dra hela jobbet själv. Tanken i början att vi skulle vara två att lära oss gick i stöpet eftersom kollegan som skulle lära sig detta tillsammans med mig har varit sjukskriven 2 veckor och skall minst vara det månaden ut.  Det hamnade i mitt knä alltså.

Tror det kommer gå bra men hur det är tänkt med mitt gamla jobb och detta är ju frågan… att inte ha NÅGON att fråga när jag kör fast gör mig lite orolig, men säljarna peppar mig som fasiken just nu.  Chefen ”Dr Jekyll & Mr Hyde” frågade mig häromdagen hur det kändes.. ”Så länge du gör ditt bästa är jag nöjd” fick jag av honom och en klapp på axeln.  Kan ju kännas skönt att de inte räknar med att jag skall kunna allt, att de har i åtanke att detta ÄR helt nytt för mig.

Men klart jag e lite orolig. :-/

Tror det blir mer och mer åt att jag kommer ha en mer administrativ arbetsuppgift och skall jag vara ärlig så lockar det lite.. o det kan ju låta konstigt med tanke på att jag är så grym på ”prata-i-telefonen-med-alla-kunders-jobb” som jag är.. Att min talang just ligger i den delen.

Ser fram emot att beta mig genom ärende och ärende och få lite mer kött på benen – att få göra jobbet till MITT och utveckla det lite.

One thought on “Snart skall jag dra jobbet själv

Kommentera

