Pustar ut.

wpid-20141119_170813.jpg
Jag har haft andan i halsen då jag vetat om att Krono höll på med att göra en utförlig utredning av min ekonomi – har ju genom åren haft bilar trots skuld hos Krono men de har ju kostat mig typ max 5000. Förra vintern slog jag ju på stort och köpte en ”ny” bil för 15000 som jag är jättenöjd med. Min lilla fara. När man kollat olika forum har jag inte fått pejl på exakt vart gränsen går för att de skall ta bilen.  Vissa har skrivit över 25000 o vissa mellan 5 och 10.000.  Idag fick jag ett brev och det var med andan i halsen som jag öppnade… ”Utmätningsbart värde saknas” under bilen.

*pustar ut*

Visst, nån kanske tycker att jag skulle ha fått skylla mig själv med tanke på att jag satt mig i denna sits alldeles själv. Fine… Men just nu känns det ju så skönt med tanke på att jag faktiskt aktivt försöker lösa detta med med skulderna månad för månad.

5 thoughts on “Pustar ut.

  1. Om du får lust någon gång får du gärna, här eller på en privat post, berätta vad det var som gjorde att du hamnade i denna högst olustiga situation.

  2. Jag fick också ett sådant bra. Jag hade dock ingen bil för dem att värdera och min gamla tjock-tv var tydligen inget värd. 😉
    Lycka till med den fortsatta kampen mot ekonomimonstret. 🙂

Kommentera

