Renar, muttrar och tunnbröd

Då var helgen avverkad och den gick lika snabbt som vanligt.. O denna helg har vi gjort allt annat än lagat mat hemma.. vissa helger går det ju väldigt fint för att helgen efter bli helt lat båda två. Fredagskvällen bestämde vi oss för en kvällspromenad för att sedan stanna till på kvarterskrogen och åt.  Nasi Goreng och en kall öl blev det för min del. Helt godkänt.

Resterande kvällen spenderades i soffan med tända ljus.  Mys på hög nivå.

Lördagen hade vi bestämt oss för att ta Jul på Liseberg… Trots att det inte är vinter här ännu, men det var lite bitande kallt så man värmde sig med glögg och varm choklad med saffransgrädde.  Vi åt på Liseberg o gick och tittade på alla saker och människor. Tänk att det är så kul att glo på folk… O renar. 🙂

 

image
D
e är så där osymetriskt fula så de ge blir gulliga… haha*  Med det menar jag hornen alltså om ingen fattade det.

Innan Liseberg åkte vi på en lägenhetsvisning, den kvinnan som jag var till för några veckor sen som redan hade hunnit hyra ut den ringde mig i fredags,  grabbarna som hade fått lyan hade strulat med depositionen så hon hade ledsnat ”Jag vill inte ha massa strul”… Sagt och gjort så åkte vi dit och kollade på lyan och jag ger mig fan på att vi hade fått den om vi hade tackat ja för hon ville knappt släppa iväg oss utan blev väldigt ”kompis”… Hade jag varit själv eller att Junior inte hade bott med mig så hade jag nog kunnat tänka mig tacka ja.  Det var en vindsvåning med en väldigt udda planlösning.  Kök och vardagsrum i ett, i mindre format som pga snedtak gjorde det typ omöjligt att möblera med våra saker.  Vi hade blivit tvungen att köpa ny soffa och nya köksmöbler. 2 sovrum, ett med takfönster som jag mycket väl hade kunnat tänka mig ligga och titta på stjärnorna men det andra sovrummet var gigantiskt stort.  Hade vi inte behövt 2 sovrum hade man kunnat använda det som vardagsrum för att använda köket/vardagsrummet som enbart kök – DÅ hade det funkat.. men inte för oss idag.  Lite synd dock.. men men… Som vi sa när vi åkte därifrån – en dag dyker VÅRT hem upp.

Lördagskvällen hade vi bunkrat upp i vardagsrummet för att titta på Så mycket bättre.. det programmet som Jazz sett fram emot mest eftersom han är helsåld på Love Antell.. Han gillar honom skarpt (jag med iofs men kanske inte lika mycket som han)… men vad gör min darling då??  Jo han får för sig att han skall baka tunnbröd.. haha.. så under tiden som programmet går står han i köket och kavlar.  Haha*

Söndag.. jojo.. det blev 1a advent här med… Ljusstakar och stjärnor kom fram så lite julkänsla har vi allt fått här med.

Söndag… blev det Pizza… Det funkade alldeles ypperligt. 🙂

Jazz tog sig an att byta till vinterdäck men efter ett bra tag kommer han in och e helt slut.. De som bytte däcken i våras hade vridit åt ”muttrarna” vansinnigt mycket så det blev bara att åka till det stället och betala för att de bytte däcken.. O där var vi ju inte ensamma förstås.. :-/

Vad har vi mer gjort då…. Jodå… tagit vara på tiden när Junior inte varit hemma.. 😉

Kommentera

