E det så det skall vara så…..

Jag o Jazz har snart 2 år tillsammans o vi har inte firat varandras födelsedagar. Varför det blev så vet jag faktiskt inte. .. tror det handlar om att när jag fyllde första gången så var han ju uppe i Norrland på jobb. Det kom inget senare o jag tänkte mer att det var så vi skulle ha det. Vi firar ju på många andra sätt när vi ses så jag köpte inget till honom hellre när han fyllde tidigare i år. Han var ju inte hemma just den dagen.  Däremot har vi ju firat julafton med klapp, årsjubileum av vårt förhållande med spa. Vi har även gått på konserter som Nickelback o Daughtry.

Jag fyllde ju år förra månaden o Jazz var inte hemma då o jag räknade absolut inte med nåt men igår så säger han precis att han hittar rätt present för mig.

Nickelback släppte nya biljetter för nästa års konsert.  Så oktober 2015   skall vi på Globen o se dem.  💙  Skall sedan bara boka övernattning o tågbiljetter senare så är det en härlig helg för oss då.

….. o jag har ett par månader på mig att komma på värstingpresent till Darlingen som fyller då… jämt dessutom så även om vi inte hade köpt presenter till varandra så hade jag ju gjort det bara därför.  40 e 40.  💕

3 thoughts on “E det så det skall vara så…..

  1. Du kan göra en överraskningspresent. Om vi t ex säger att han fyller år den 1 januari. Den 1 mars har du bokat en överraskning, t ex en hotellövernattning. Låt honom varje dag mellan den 1 jan till den 1 mars få en ledtråd om vart ni ska åka. Ska ni t ex till Stockholm så kan en ledtråd i början av tiden vara Karl XII (han har ju bott där) och på slutet, när resan börjar närma sig, kan en ledtråd vara körsbärsträd eller Tre Kronor. Om han den 1/3 fortfarande inte gissat vart ni ska så kan du ge honom en färdbeskrivning men inte t ex Norrköping – Örebro – Västerås – Stockholm utan en riktigt klurig ledtråd för varje stad. Det kan t ex vara Carl XVI Gustaf som faktiskt besökt alla tre städerna eller Café (Café Norrköping från SVT), Tal (kungens berömda tal där han i Arboga sa ”kära örebroare”), Hackspett (ett hotell) och Svartenbrandt (bankrånaren på Norrmalmstorg).

Kommentera

