HelgStök

Lördagen kom och gick,  jag fick lust att julpynta så jag drog fram julgranen.  Älskar ljusen som sprids med den. ett par tomtar bara, slängde ju en del förra julen.image

Jag o Jazz börjar få in vårt sambo-lunk, att man absolut inte behöver göra allt tillsammans så medans jag fixade o donade så satt kärleken min och spelade tv-spel.. haha*

 

 

 

image

På lördagen hann vi iväg på utförsäljningen på Perfect Home.. Det var så sjukt mycket folk så jag fick Jazz o Junior ställa sig i kön direkt för betalning så han jag ändå gå flera vändor för att se om något av intresse. Junior köpte en julstake till mormor i julklapp, jag köpte en staty i form av en ängel.  Den har typ varit med varje år där på utförsäljningen och denna gång fick en följa med.. Har inte bestämt ännu om den får stanna hos oss eller om det blir en julklapp till mamma min.

Men däremot hittade jag en te-låda som jag funderat på innan.  Såg dock när jag kom hem att den var felmonterad… Motivet på locket blir liksom ”upp och ner”…. jaja…  det e som det e. 

image

Söndag fick jag i alla fall för mig att det var dags o baka det berömda julknäckebrödet, speciellt eftersom jag hittade ett ställe som hade just Ister… skall komma ihåg det till nästa år.  Ica på 421.  *noterar det*

image

Såg ju lagom mysigt när man smält Istret, häller på mjölken…. innan man värmer på det till fingervarmt.. Yuuäck.

image

Brukar ju bara göra en halv sats pga allt som måste kavlas men igår så tänkte jag ju att Nej FAAAN.. 2 pkt jäst fick det bli.. Det tog ju flera timmar innan jag var klart,  att kavla är iofs jobbigt men inget mot tidskrävande med att grädda.. en ”knäckebrödskaka” per gång och 6-8 minuter, och det var ju ca 25 sådana som det blev. 

image

Men ack vad nöjd jag är nu när de sitter där uppe och torkar ordentligt.

image
 ….. o jag tänker lite extra på Gammelmormor Sara där uppe i himlen. ❤

Kommentera

