Alkoholkonsumtionens vara eller icke vara.

 

Jag har gått från tankar om alkoholets vara eller inte vara under denna vecka då det varit middagen med chef + kollega igår till Julbord med mitt jobb imorgon i Julbord med Jazz jobb på lördag.  Gårdagen var rätt enkel då jag tog bilen in till stan.

I morgon är det Julbord på ett bra ställe ute vid vattnet (har ätit julbord där innan med jobbet för flera år sen)

julborrd1
julbord

Alkohol serveras ju och buss får vi åka dit plus att företaget tydligen står för taxi hem efteråt.  Problemet är att jag inte pallar att åka kollektivt EN väg ens.. haha* Till jobbet imorgon för att ha bilen hemma på fredag morgon.   Eftersom Julbordet på lördag är ca 10 mil hemifrån plus att jag vill att Jazz skall kunna ta sig julsnaps så var tanken att köra då för hans skull.

Men så skickar Jazz ett sms idag om det var okey att han bokade hotell i hans gamla stad för att vi skall kunna ta oss lite o dricka båda två.. plus att vi kan ta en promenad till vårt favvoställe där på söndag innan vi åker hem.

Det favvostället var ju det stället som vi var till nästan varje gång jag var där.  En underbar ”promenadstråk”

 

image

….. o hotellvistelser är ju något som vi är bra på… Hehe*

One thought on “Alkoholkonsumtionens vara eller icke vara.

Kommentera

