Att ha det hett mellan lakanen

 

 

 

Hej på er – det är några dagar sedan jag skrev här och anledningen är att det varit lite väl hett mellan lakanen.. Ja vi skulle ju på julbord med hotellövernattning tänker ni då??  Precis vad som tanken var i alla fall… men blir det alltid som man vill??  Icke.. Nej istället så vaknade jag natten till lördagen (som är den dagen vi skulle på julbordet) med feber.. Fan fan fan var min tanke då.. men hoppades att det kanske skulle vara borta till morgonen.. Jojo.. optimist är mitt andra namn.

Med tanke på att Junior låg hemma i 8 dagar sjuk med feber, halsont, hosta och feberutslag från helvetet så var det väl lite för mycket att be om väl?  Just det.. det var bara att stanna hemma medans Jazz tog bilen upp till hans gamla stad för att umgås med sina kollegor.  Han skulle försöka bli av med hotellrummet (som självklart var ej ombokbar) trots att jag sa att det är väl bara för honom att ta sig en öl eller två (eller fler förstås)  Han blev kvar.. (Jag känner tydligen honom bättre än han själv.. haha*)

Så mina dagar/nätter sedan natten till lördag har bestått av febernedsättande/huvudvärksborttrollande, te, glass, halstabletter…… och detta

image

Det roligaste med detta är Juniors påstående

– Mamma, vi dricker ALDRIG blåbärssoppa när vi är friska!!!

Det är ju sant.. haha.. alltid blåbärssoppa när jag är sjuk… haha.

Sen var vi till affären på lördagen för vi behöver uppdatera medicinlådan står vi vid kassan och jag pekar ut ett paket Strepsils, ett paket Ipren och ett paket Alvedon.. varpå kassören utbrister med ett skratt

– det var ordentligt inköp av knark… haha*

Jag säger till honom att det handlar om sjukdom varpå han skrattar säger att det både syntes på oss OCH på det vi handlade.  (Juice, Yoghurt, Blåbärssoppa, Clementiner, Glass)   Vi skrattade gott och jag Junior när vi gick hem.

Så nu vet ni vad jag sysslat med de sista dagarna… fasiken att jag gick bet på Julbordet med hotellövernattningen. :-/

3 thoughts on “Att ha det hett mellan lakanen

  1. Krya på dej! By the way så säger jag alltid ”knark” om allt i från alvedon till alla de tabletter en har stoppat i sig genom åren för diskbråck m.m 😉 så man får säga så 😉 KRAM! (vill du ha lite knark brukar jag säga till mina kollegor)

Kommentera

