Nej det kan du fetglömma…..

 

 

Nu har det gått några dagar sedan jag bloggade sist,  detta inte för att det varit för mycket på min agenda utan snarare tvärtom – låg ju däckad hela förra veckan plus att Jazz kom hem för sin julledighet i torsdags… tidsutrymmet för att sätta sig och blogga har inte varit för stor.

Första gången i livet blev jag färdig med ”julstöket” i tid. Klapparna som inköpts har varit klara sedan länge.  Denna vecka jobbade jag måndag och halva tisdagen där jag rensade ut allt som jag hade på mitt bord från veckan jag var sjuk plus att förbereda att vara ledig i 12 dagar.. (Jippieeeeee)  Strax innan kl 13 när jag skulle åka hem igår får jag ett sms från Jazz då han var på affären och köpte vår julmat.  Check.

Det enda vi gjorde igår var att ta en liten vända till affären och stödköpte vissa få saker som han missade plus en vända förbi apoteket.. för även om jag är mycket bättre än förra veckan så dras jag av sån jävla hosta som håller mig vaken på nätterna.

Det enda som jagade upp mig häromdagen var när Jazz berättar att ”vi” skulle till hans stad på julafton för att hälsa på han styvpappa och några av hans syskon och för att sen åka till hans pappa och säga hej till dem och några andra syskon och farmor & farfar.

Mitt svar blev väl kanske inte helt diplomatiskt:

– Det kan du FETGLÖMMA att jag gör!!!

Han såg lite snopen och lite ledsen över mitt så klara besked att jag fick lite dåligt samvete. (vilket inte hjälpte iofs eftersom han är borta nu några timmar).. hursomhelst så förklarade jag att han MÅSTE ha fattat att min reaktion skulle bli så.. Han VET att jag avskyr att kuska runt på Julafton och efter förra julen när jag i stort sett satt i bilen hela Julafton eftersom jag hämtade och lämnade alla människor som firade med oss plus att jag sa redan då att NÄSTA julafton skall jag inte röra en kroppsdel. Jag skulle stanna här i mitt område. Punkt liksom. 🙂

Hursomhelst.. Nu är det Julafton och jag är hemma själv då Jazz är där borta några timmar, Junior är hos sin andra familj och han kommer hem imorgon för att fira med oss.  Imorgon skall jag och Jazz även åka ner på stan och träffa några av gänget på en Juldags-öl.  Men det efter stunden med Junior.. O OJ vad han skall bli nöjd med sina klappar.. Av mig får han ju pengar och det där hörlurarna som jag köpte ”fel”.. Men av Jazz får han de där dyra tangentbordet som han så gärna ville ha. Jag kan riktigt se hur glad han kommer bli. 🙂

Nej.. Nu skall jag ta mig en skinkmacka.. den som vi premiäråt igår… Så gott det var, på mitt Julknäckebröd.

God Jul på er alla.

image

3 thoughts on “Nej det kan du fetglömma…..

Kommentera

