Att göra något åt det…..

Jodå jag lever… men är fortfarande knäckt av min förkylning som jag drog på mig innan juledigheten. Det plus en juledighet där jag o Jazz haft lite av en minkris. Både han o jag har hamnat lite i av en depression på vart håll. Detta som dessutom gjort att vi missförstår varandra o inte kan hjälpa varandra har gjort denna ledighet mer jobbig än uppfriskande. Att en julledihet som jag verkligen sett fram till inte blev så mysig som jag tänkt mig tog knäcken på mig.

Vi (jag tvingar honom) pratar och jag försöker få honom att fatta att vi måste ta detta för att inte slarva bort varandra vilket kommer ske för min del om det inte blir någon ändring.

Däremot hade vi en superkul nyår i alla fall med goda vänner o finkläddd till tänderna tog vi oss dit. O min Jazz var så stilig så jag nästan dog.

image

6 thoughts on “Att göra något åt det…..

  1. Skönt att få ett livstecken. Du är så klok som ser till att ni pratar. Önskar er båda allt gott, och att ni reder ut er situation.

  2. Kommunikation är a och o. Skönt att ni ändå verkar kunna prata om saker, även om du ensam måste vara drivande i det hela. Krya på dig!

  3. Jul och nyår är en prövning i de flesta relationer och första vardagen efter trettondagen är den dag folk begär skilsmässa allra oftast. Märkligt va? Det enda man kan göra är att prata och prata ännu mera, släppa garden och våga vara lite sårbar och kanske till och med våga ha lite fel och erkänna det. 🙂 Ni löser det!

  4. Blixt har redan skrivit det jag tänkte skriva. Relationer ställs verkligen på sin spets under julhelgerna. Alla måsten, alla krav, alla släktingar…. Särskilt i nya relationer tar det tid att hitta det sätt man vill och ska fira julen på. Detta ska dessutom kombineras med att umgås 24/7. Hur fucking easy är allt det här?! Det är ju som gjort för konflikter!

Kommentera

