Ny omgång.

image

Fixade till en ny omgång med soppan för detta kan jag hålla på med ett tag till. En vecka var ju första målet o när denna helg är över så är den gjord. Jag har varit lite orolig att det inte gjort något på vågen men ni i morse så ställde jag mig på vågen. -4 kg. Förstår ju att det handlar om mycket vatten o sånt o att det inte kommer fortsätta så… men klart man blir taggad.

Det som är bäst är att det faktiskt inte är så svårt… sötsuget är som bortblåst, enda ggn jag känt riktig hunger var i tisdags då jag bara fick äta soppan o grönsaker… hade väl inte tillräckligt mättande sådana hemma. Igår till exempel skulle jag få äta förutom soppan, kött o tomater. .. junior o Jazz var inte hungriga när de kom hem så då brydde jag mig inte om att steka köttet utan nöjde mig med tomater o den nylagade soppan. Alltså. .. haha. Något e helt fel. ☺

Denna gång så blev det en selleristjälk istället för de 4-5 jag tog förra ggn. O den blev väldigt god om jag får säga det själv. Så igår kväll åt jag varm soppa istället för den mixade/släta kalla soppan som jag levt på hela veckan.

Något annat bra är att jag känner mig piggare än på länge. Kände av det redan i torsdags när jag var till Tears and pearls o fikade efter jobbet. Den känslan fortsatte igår med… En bra känsla när jazz kom hem.

På måndag är det dags för gymmet igen.. har redan bokat upp det med träningspolarn som efterlyst mig. Haha.

Skönt att livet sakta men säkert börja komma tillbaka. … hostan är kvar dock. . För jäkla jobbigt emellanåt… men får sova på nätterna i alla fall. ☺

3 thoughts on “Ny omgång.

    • Förutom soppan så skall man äta detta:

      DAG 1: ät alla slags frukter UTOM BANAN. melon är perfekt lite kalorier. ät bara frukt o soppa idag.

      DAG 1 : bara grönsaker och soppa idag. råa,kokta eller burkgrönsaker. ät gärna gröna bladgrönsaker som spenat grönsallat osv.. INTE MAJS ÄRTOR ELLER BÖNOR. till middag kan du äta en bakad potatis med kryddsmör.INGEN FRUKT IDAG.

      DAG 3: ät så mycket soppa,frukt och grönsaker du vill idag. efter idag ska du ha gått ner MINST 2 kg.

      DAG 4: idag är det bananer och lättmjölk som gäller. ätminst 3 bananer och drick mycket mjölk. kroppen behöver protein och kalcium. kom ihåg att äta soppa åxå. efter idag ska du märka mindre sug efter sötsaker.

      DAg 5 : biff och tomater. du kan äta mellan 200-560 gramm biff och tomater idag . ät soppa minst en gång.

      DAG 6: ät så mycket biff och grönsaker du vill idag, ingen potatis. ät soppa också.

      DAG 7: brunt ris (råris). drick juice utan socker. ät grönsaker och så mycket soppa du vill förstås. ma kan blanda ris och grönsaker om man vill.

Kommentera

