Att se sin framtid

Klockan 08:30 sätter jag mig i soffan med en kopp kaffe och även om det är den första koppen så har jag varit uppe i ett antal timmar. Jag var en snäll flickvän och körde Jazz till sin f.d stad idag eftersom det inte gick några bussar eller tåg (söndagar… muttrar*)  Han skulle på kurs där idag. Han kunde ju ta bilen själv men då var han tvungen att komma hem ikväll för att sen åka upp dit imorgon bitti igen (och jag hade fått gått upp 04:15 för att köra honom till centralen).. Han blev lättad när jag vidhöll att jag faktiskt kunde göra detta idag.

Nu fick ju han iofs köra upp dit då jag satt och gäspade bredvid, plus att jag inte är så förtjust att köra när det är mörkt.

Igår fick jag tag i personen som hyr lägenheten nu, de var precis på väg på en utlandstripp men mannen i hushållet kommer hem nästa helg så jag och Jazz skall dit på lördag kväll för att kolla.  Igår tog vi en vända till IKEA så då passade vi på att svänga förbi huset för att se hur det såg ut… precis som bilderna jag fått och utsikten är precis så här (dock lite mer ”vintrigt”.. haha*)

Vi kom fram till att OM insidan tilltalar oss så kan detta absolut vara något för oss. Jag kan tänka mig att sitta vid frukostbordet och se denna utsikt varje morgon.. Jajamensan.  Det har gått så långt att jag kan tänka mig att skaffa en kanot o ut på sjön och paddla (vilket är väldigt vanligt i detta område)… *hehe*

image

I området finns ju den skogen som fick mig att bli kär i naturen dessutom.. för många år sen (på mannens tid) så var vi där en gång och gick och jag blev helt förtrollad av den sortens skog.. lite sagofylld på något sätt.  Jag och Jazz sa att HÄR kommer vi inte ha problem med att ha promenadstråk

image

image

Så nu håller vi tummarna för att insidan är fin..  (okey, lite har jag ju snokat.. haha.. för de som bor där nu finns på facebook och de har inte låsta sidor så man har kunnat kolla på lite bilder.. lite är ju hemifrån som jag har luskat ut.. *L*… man ser ju långt från allt dock så vi är lite osäkra ännu… vi har bestämt oss för att inte kasta oss in i något… vi har ett okey boende idag och behöver inte stressa)

4 thoughts on “Att se sin framtid

  1. Det verkar vara väldigt långt ut på landet. Finns det allmänna kommunikationer eller kommer ni vara beroende av flera bilar? Och hur är grannarna? Det vore ju för trist om ni fick Egoisten som bara skottar ”sin” snutt av vägen och som ”råkar” lägga upp snön på er väg eller Nyfikna Kärringen som ”bara råkar” titta in genom ert fönster.

    • Det roligaste är att det INTE är långt ut på landet utan det är ett ”fint” villaområdet som råkar ligga vid en sjö.. 🙂 Kommunikationerna är som vanligt. Busshållsplatsen ligger på max 100 meters avstånd från huset, det tar 15 minuter in till centrala stan (där jag bor nu är det 22 minuter) Det är kommunal väg så man behöver inte tänka på det heller. Det enda som är sämre än nu är att det inte finns någon affär i närheten.. den närmsta kvartersaffären är även en kvarterskrog… haha.. o den ligger väl ca 2-3 km bort. Jaja.. vi får se.. kanske ser vedervärdigt inuti.

      • Herregud! Men den beskrivningen MÅSTE det finnas en hake NÅGONSTANS! Eller…. *tittar misstänksamt på ia*… har ni vunnit storkovan på någon obskyr spelsajt?

  2. Skulle också kunna tänka mig den utsikten varje morgon. 🙂

    Ett råd bara… Kolla vilken granne ni har i sydväst. Har haft en sådan granne som ständigt eldade på sin tomt och röken från hans eldande låg som en stor irritation hela vårarna och somrarna när man ville sitta ute och mysa.

Kommentera

