Ibland kan det trasiga vara bra

Snart är en veckas diet gjord.. just nu känns det jäkla trist då jag idag bara får äta soppa, grönsaker, brunt ris och osötad juice. Har i stort sett bockat för allt.. förutom juicen, valde att ta en clementin istället. Under veckan har det varit några förändringar men tror inte de har sabbat väldigt mycket.  Det ena var i fredags då jag skulle fått äta kött och tomater förutom soppan men jag var inte hungrig alls då… o med tanke på att en laddning med soppa till stod på spisen o faktiskt smakade okey så åt jag det men struntade i köttet.  Det blev så då varken Junior eller Jazz var hungriga så vi gjorde ingen mat då.. (och då hade jag ändå varit till affären och handlat kött och sånt.. (och en påse med rotsaksgratäng till dem eftersom de två gillar det, o jag själv avskyr det)  Den maten tog vi på lördagen då jag åt en skiva köttbit tillsammans med en blandsallad. Jazz var orolig att jag satt och led för jag inte åt deras mat.. den där rotsaksgratängen.. tack men nej tack. Jag äter ju gärna sallad och kött på sommaren så det var inga större problem.

Det som däremot var en utmaning var att vi var en sväng till IKEA igår för jag skulle köpa ny matlåda.. istället för de vanliga tråkiga i plast så hade en kollega med sig en matlåda i glas. Jag är sån som äter lunchmaten direkt i matlådan trots att det är mer aptitligt att lägga upp den på tallrik.. detta tycker jag var ett bra alternativ.

glas
SJÄLVKLART så var den storleken som jag skulle ha slutsåld… 😦

Men utmaningen bestod i att Jazz blev hungrig och ville äta….. men eftersom lördagar betyder soppa, hur mycket kött man vill och grönsaker så funderade jag en stund för att sedan köpa mig en ceasarsallad… o låta bli dressingen. Krutongerna lät jag bli men de få skivorna med parmesan och baconbitar slank ner… men det blev ju mycket sallad.. haha*

Jazz köpte även en semla till kaffet… har jag sagt att jag ÄLSKAR semlor??… Ojojoj vad jag var nära och köpa en men nope.. kunde stå emot och ta bara en kaffe på maten.  Gissa om jag kände mig nöjd med mig själv där.:-)

Dieten skall ju göra att man går ner 4-7 kilo på en vecka, i torsdags hade jag gått ner 2 kilo och när jag kollar idag så hade jag gått ner 1 kilo.. (alltså totalt)… Känns inte rätt, vågen måste ha pajat.  För ett par veckor sedan så hade vi lite av en översvämning i badrummet och undra om inte vågen tog sig en knäck av det.  Men man får se det på den positiva sidan.. då kan man ju inte bara stirra på den ändå. 🙂

Mitt nya liv har ju börjat så….. *L*….   Skall ju fortsätta med soppan ett tag till för att sen börja äta vettigt och röra på mig.. så imorgon säger jag Hej till Gymmet igen.. Köpte till och med nya gymbrallor igår, som förhoppningsvis skall sitta där de ska.. de gamla jag har är så dålig i resåren i midjan att man får dra i dem jämt.. jävla irriterande.

Just ha… måste fixa min träningsplaylista.

4 thoughts on “Ibland kan det trasiga vara bra

  1. Bra gjort att motstå frestelser och semlor som är så farligt goda. Jag gjorde soppan idag och den var jättegod verkligen mättande men lite för salt salt.men den är Får nog spä ut den lite till
    Jag måste bara fråga en sak äter du bara soppan? inget annat?

    • Jo jag tyckte oxå den var lite salt, även om jag verkligen gillar salt. Utöver soppan så äter jag detta:

      DAG 1: ät alla slags frukter UTOM BANAN. melon är perfekt lite kalorier. ät bara frukt o soppa idag.

      DAG 1 : bara grönsaker och soppa idag. råa,kokta eller burkgrönsaker. ät gärna gröna bladgrönsaker som spenat grönsallat osv.. INTE MAJS ÄRTOR ELLER BÖNOR. Till middag kan du äta en bakad potatis med kryddsmör.INGEN FRUKT IDAG.

      DAG 3: ät så mycket soppa,frukt och grönsaker du vill idag. efter idag ska du ha gått ner MINST 2 kg.

      DAG 4: idag är det bananer och lättmjölk som gäller. ätminst 3 bananer och drick mycket mjölk. kroppen behöver protein och kalcium. kom ihåg att äta soppa åxå. efter idag ska du märka mindre sug efter sötsaker.

      DAg 5 : biff och tomater. du kan äta mellan 200-560 gramm biff och tomater idag . ät soppa minst en gång.

      DAG 6: ät så mycket biff och grönsaker du vill idag, ingen potatis. ät soppa också.

      DAG 7: brunt ris (råris). drick juice utan socker. ät grönsaker och så mycket soppa du vill förstås. ma kan blanda ris och grönsaker om man vill.

Kommentera

