Små steg….

Små steg tar vi…. Igår kväll pratade vi typ hela kvällen om oss… för första ggn har vi närmat oss varandra lite. . För han har förklarat  VAD han menar när han säger ”jag har inget att tillägga” när jag tar upp ett problem med oss.

Jag tolkar det som att han har inget att tillägga o ingen vilja att reda ut något. 

Han menar det som ”jag vet att vi har ett problem men vet inte hur vi skall lösa det men vi får hjälpas åt att ta reda på det ……”

Han har förklarat hur han har upplevt min reaktion när han sagt så… jag har ju tappat allt då o bara ”jaha, skit i det då” o sen släppt det (o blivit tyst)  Han har då tolkat det som att JAG gett upp

Vi har prata lite om hur vi skall göra.. det handlar om små steg… vi har ju knappt någon intimitet längre o just nu har min kropp stängt av o bara tanken på t.ex sex får mig att rygga tillbaka. Hans jäkla pussande som för mig varit jobbigt eftersom det är utan känsla för min del.. det är bara läppar som möts.. ingen känsla bakom dem (från min sida) .. de får ta lite time out… nu är det kramar som får vara i fokus…. o kill på ryggen. 

Vi är i alla fall överens om att vi skall göra allt vi kan för att ta oss tillbaka till vår känsla… helt förvånad ändå hur snabbt en känsla kan ändras.

Inget snack om saken .. jag är fortfarande  fruktansvärt kär i denna karl… o vet att han tänker som mig. 

…. vi har bara tappat bort varandra under vintern. 

4 thoughts on “Små steg….

  1. Vad bra att ni kommer framåt!
    Kommunikation är det viktigaste i en relation och samtidigt det allra svåraste… Gah!
    Är säker på att det kommer att lösa sig!
    Kram

  2. Det där med kommunikation är trickiga grejer… hoppas och tror att ni kan hitta tillbaka. Så länge ni känner att det finns känslor kvar reder det sig säkert. Bra med lite pauser från saker som inte känner ok, annars blir det bara värre. Kram

  3. Det här samtalet var nog precis vad ni behövde! Ni lär nog behöva en hel del samtal i framtiden också för att få det att funka. En relation är inte ett självspelande pioano….

Kommentera

