Dansande och Nej Tack

Min resterande helg bestod av värsta dansen, ett steg hit och två steg dit. Detta pga att jag har nerverna på utsidan just nu. För vår överenskommelse vi kom fram till sent lördag kväll var ju små steg, att vi båda skulle dra vårt strå till stacken.

Det funkade till typ till 09:30 på söndags morgon… då gick jag i taket.. (hans syn – min syn är att jag blev irriterad o trött).. Anledningen var bara att när jag glad och pigg o positiv får hans negativa frustrande när jag säger att vi skulle gå ut och promenera i solen, gå de ca 6-7 km tur o retur till närmsta köpcenter… ”ohhh.. jag som inga vantar har”….*SUCKAR han frustande*

Jag reagerade direkt.. fortfarande lugn.. att han kunde ta bussen så går jag själv då…  Han fortsätter att sucka negativt o till slut så ledsnar jag o säger att jag går själv, att han inte får följa med helt enkelt.

Så jag tog på mig bra kläder, i med hörlurarna o beger mig ut i solen…. tänkte att en snabb promenad skulle få mig att bli på bättre humör.. dessvärre så hjälpte det inte… Inte ens en stunds shoppande på köpcentret gjorde mig lycklig… eller jo.. just DÅ.. däremot var jag lika irriterad när jag kom hem.

Lite mer prat… där jag förlklarade hur jag hade uppfattat det hela.. att han var precis som vanligt trots att vi faktiskt hade lovat varandra att ta detta på allvar… Han höll ju inte med om det.. att han inte hade gjort något speciellt medans jag hade peppat mig och varit positiv… Sanna mina ord att det var olikt mig de sista 2 månaderna.

Så… 3-4 timmar senare så hade vi ännu en gång pratat genom det hela…. Han hade iofs oxå något att ta upp.. att han tyckte jag skulle ”Lägga band på mig”….  att jag inte skulle explodera… jo tjena liksom!!!!

Jag förklarade att just NU är det svårt att lägga band på sig.. när man har nerverna på utsidan.. Då är det inte läge liksom.. även om jag hade kunnat. 😦

Detta är ju bara en förklaring med hjälp av att skrapa på ytan… så mer invecklat än så… men jobbigt är det ändå.

Däremot var vi ju o kollade på lyan i lördags, den med sjöutsikt… O som tur var så var vi överens.. att betala 2.5 tusen mer i månaden för en utsikt inte var värt det.. speciellt eftersom standarden var likadan som den vi har idag.  Sen sa jag att vi nog inte skall tänka på bostadsbyte just nu… Det är som de paren som skaffar ett nytt barn bara för att kicka igång sin relation igen… *ryser*…. Så vi har lagt lägenhetsjakten på hyllan ett tag.. Vi måste reda ut detta först.

Så Nej Tack till Sjöutsikten men Ja Tack till kärleken igen.

2 thoughts on “Dansande och Nej Tack

  1. Låter förnuftigt att prata, låta tiden gå lite och framförallt känna efter. Kärleken finns säkert där. Alla människor har sämre sidor och att leva tillsammans innebär också att kunna hantera dessa och sina egna känslor kring dessa.

  2. Bra där, bäst att skynda långsamt! Hoppas allt vänder och löser sig snart! Man ger och tar/får, ibland måste man kanske ”lägga band på sig”, beror så klart vad det handlar om. Men tänk så här: Är det värt att lägga ner så mycket ”negativ” energi på det eller det. kan vi gå halva vägen var eller kan vi helt enkelt strunta i just det här? Tja du fattar vad jag menar!? Hoppas Jag! Kram

Kommentera

