Förberedelser

image

Imorgon kl 5 kommer klockan ringa o det är dags för mig att ta mig genom Helvetesveckan o jag har de sista dagarna förberett mig med att läsa hans bok, först rätt genom o sedan för att markera det som är viktigt för mig. Sedan gått genom hur min helvetesvecka kommer se ut. ( många delar gäller inte mig o därför kommer jag inte följa den bokstavligt)

De 3 första punkterna är det som kommer bli det som jag kommer lägga krutet på, just nu är Ut ur bekvämlighetszonen helt tom för mig, man skall ta sig an sina rädslor o första tanken är väl att alla har rädslor. Men jag kan ju inte komma på en enda att ta mig an. Hmmm

Man skall ju även ”dygna” natten mellan torsdag o fredag men den kommer jag nog hoppa över. Anledningen till denna grej är att man skall få en jämförelse till de ggr som man känner ”jag är så trött så jag dör”… dvs att man pallar mer än man tror…. o träna på små vilostunder på arbetstid dagen efter. Just den delen känns onödig i mitt liv. Har dock skrivit en lista på sånt som jag tänker göra under natten.. men det kommer ta kortare tid än hela natten. Så jag kommer inte vara uppe.

Jag känner att min anledning till detta är att bryta ovanor, försöka ge mig vanor som är bra, att lära mig att fokusera rätt, att lära mig att inte vara slav under min sinnesstämning. Lära mig gå o sova i tid.

Jag skall komma igång med träning (träning varje dag under en vecka,) äta mer sunt o se mindre tv o dator.

Dessa är mina mål så får vi se hur det slutar.

De 7 dagarna har dessa som ämnen att ta sig genom. Listor för varje dag är nu skrivna.

Vanor

Modus o Fokus

Time Management

Ut ur bekvämlighetszonen

Vila o Återhämtning

Inre Dialog

Sätt livet i perspektiv

One thought on “Förberedelser

Kommentera

