Helvetesveckan, dag 3

Dag 3 alltså… Time Management.. är inte det typ att Jag (manager över mitt liv) bestämmer över min tid??  *blundar för vad han skrivit i boken*… haha  Skämt åt sido.. jodå, jag har idag även använt mig av att skriva listor.. ”att göra” för att hantera min dag.. det plus full fokus på arbetsuppgifterna.. Som ”tur” är så är min kollega som sitter mitt emot mig sjuk denna vecka, eller hon Vabbar…. det är Vabruari som sagt.  Det har underlättat för mig att INTE snacka med kollegor samtidigt som jag jobbat.. o istället jobbat fokuserat.. Men å andra sidan har vi haft fan så mycket att göra eftersom ytterligare en kollega varit hemma denna vecka för att hon är sjuk.

så vad har jag gjort med min tid?  Vaknade 05:00 som vanligt o snoozade en gång i alla fall för att sen gå upp… Tog mig till gymmet och jag var där redan 05:45 istället för 6:00… så det var bara att sätta igång och beta av den timmen jag utsatt.  Var på jobbet strax efter 7:00 o fick lite lugn och få genom små saker som legat och grott.

Idag skulle man ju dessutom ha gjort färdigt årsplan, månadsplan, veckoplan och dagsplan.. jo tjena liksom.. Jag är INTE den planerande människan… dagsplan absolut.. men det får räcka där för min del.  Det skall ju ge en något med?!?! Det enda som jag skall se till o snacka med Jazz om när det gäller planering är att vi skall hitta på nåt att göra när vi firar 1årig förlovningsdag i april.. En weekendresa kanske??

Men tillbaka till verkligheten… Jobbat på hela dagen… dock var maten skitäcklig som jag tog med mig.. en låda från frysen.. blääää… så det blev kaffe och en macka.

Tanken var att jobba eftersom Jazz inte skulle dyka upp förrän senare.. men när klockan hade gått 30 minuter efter arbetstid fick jag nog… tog mitt pick och pack o åkte hem.. Tog det som ”time management”… 🙂 Så nu har jag lagat mat o satt mig i soffan.. Har inga ”måste göra” idag att beta av… så det blir väl att sitta här och glo i väggen tills det är dags o sova vid 22.. haha*

Torsdag imorgon – Ur bekvämlighetszonen är det som gäller.. har fortfarande inte kommit på nåt som jag är rädd för.. så jag fortsätter min inslagna stig… vanor och fokus.

SAAAAAKNAR tv:n…. Har jag sagt att jag saknar tv:n???

Kommentera

