Det finns nåt som är sämre att vara över 40 – års strecket.

Kroppens ”oförmåga” att förstå att det är dags att ta sin resa nedåt i kilon.

Jag har ju aldrig varit den där ”bantaren”… utan att man mer tagit någon vecka här och där för att få kroppen i balans. Inte kilomässigt utan mer för att få kroppen att detoxa mer.. få bort sötsuget. Har många gånger TÄNKT att ta tag i det hela för att gå ner för att bli ”smal”. Ni vet så där smal som man skall vara för att vara lycklig.. ”Om jag bara är smal och vacker så kommer alla mina problem försvinna”.  Sen har det gått över för att jag över lag ändå är och har varit lycklig.  Mina issues genom livet har aldrig handlat om utseendet.

Självklar så handlar mitt tränande idag o äta mer nyttigt om mer än bara att må bättre och då även att gå ner vikt.

Startar nu upp 3e veckan o ställde mig på vågen. Den står på samma som första dagen av helvetesveckan. 👿 o då har jag tränat varje dag den första veckan och ätit nyttigt. 2a veckan har bestått av 3 träningspass (japp… det gick åt pipsvängen igår då vi inte orkade ta oss dit.) Utöver träningen har jag den sista veckan hållit mig till en app för att ta reda på hur mycket kalorier jag trycker i mig. Inte så fanatiskt utan ibland lite överslagsräkning.  (tillagade rätter blir lätt så istället för minutiöst räkna alla kalorier som den innehåller)

En enda gång har jag gått bananas.. det var i lördags.. Öl har mycket kalorier.. 🙂 Men istället för att låta bli att fylla i dagens intag så satte jag in det bara för att SE hur illa det kan vara.  Tur man inte festar så ofta om  man säger så.

wpid-screenshot_2015-02-16-08-17-12-1.png

Jag ser på min mage (min issue-område) att den blivit mindre.. marginalt iofs men ändå… Men vågen står på samma ställe.   Det har gått för kort tid för att ta till det där ”muskler väger mer än fett” dessutom..

Jaja.. nu e det ju ingen fara på taket… det kommer ju gå neråt.. till slut.. Men man kan ju inte låta bli att knorra lite med tanke på att man stått still LÄNGE och då med mycket onyttig mat o nu när man tänker annorlunda så står man ändå still. :-/

Nej.. nu får jag googla på livsmedel som kör igång ämnesomsättningen.

10 thoughts on “Det finns nåt som är sämre att vara över 40 – års strecket.

  1. Skippa vågen och gå på hur kroppen känns istället. Bry dej INTE om siffror 🙂 Stirra dej inte blind på det, hade gått bananas om jag hade sett mina siffror. Jag har inte vägt mej på ca tre år. Fettet och musklerna omförvandlas i kroppen, och sätter sig på andra ställen. Gå på hur kläder sitter, hur kroppen känns m.m Mät omkretsen istället.

  2. Jag väger mig sällan..tränar och ligger i för att ”tappa” kilon jag inte vill ha men det händer inte mycket på vågen..så därför väger jag mig inte och intalar mig istället att det är musklerna som väger. Jag pendlar 2 kilo upp 2 kilo ner… och hoppas på att kroppen snart ska fatta att den ska tappa än mer snart för jag ger mig inte 🙂

    • Det har nog alltid varit mitt problem. ÄR äter för lite o ibland så trillar man genom för att istället trycka i mig onyttiga saker istället. Får nog se till o få någon balans på detta.

  3. Har du räknat ut hur mycket/lite du ska äta?
    Undvik alla kolhydrater i den mån du kan och undvik allt vitt som mjöl och socker mm, ät proteinrik mat. Jag äter max 1200 kcal per dag, tränar dock inte pga av omständigheterna, sen kör jag (ibland) 5;2. Dricker mycket vatten med citron och ingefära som ska öka förbränningen, ät ofta och lite, dvs 6 mål om dagen. Mät din mat tex, om du äter tex ris, ta bara 1 dl kokt ris till maten och mycket grönsaker osv… Jag har ju gått ner -9 kg sen 1 sept 2014, enbart genom att äta nyttigare. Har fortfarande 9 kg till att gå ner och snart åker jag på semester å då går jag säkert upp 3 kg, men de tar jag tag i när jag kommer hem 😉
    Kämpa på!!

    Obs kolla här hur mycket du bör äta uträknat på din ålder, hur mycket du vill gå ner osv osv:
    http://thefastdiet.co.uk/how-many-calories-on-a-non-fast-day/

Kommentera

