Provtagning, sjuk och ännu sjukare

Mycket ”sjuk” i min omgivning nu.  Tidigare idag så ringde de från Vårdcentralen där jag skall träffa Dr Jenny på måndag, de ville att jag skulle komma förbi imorgon och ta prover. Detta för att de skall vara klara inför mötet på måndag.  Bra tänkt är min tanke så imorgon bitti skall jag sätta mig där och tappas på blod… typ

image

 

Jag och Jazz har ju bokat upp en ”myskväll” där vi inte kan skylla på saker för att undkomma.. (så att säga)… skall väl vara riktigt sjuk då förstås.. o nyss fick jag ett sms där han skrev att han börjar bli sjuk o hoppas att det går över strax.  Nu kommer det inte som en överraskning då han gått och varit på gränsen en tid tillbaka så vore det inte konstigt om detta möte grusas… MEN… tro nu inte att jag blir grinig och så… SÅÅÅ elak e jag inte.. *L*  Får helt enkelt vara sjuksyster i så fall.

image

Någon som är mer sjuk är dock min mamma… för ca 4 månader sedan så åkte hon på en jävla förkylning och det satte sig på rösten. Hon är annars rätt hes av sig men detta blev helt galet.  Det försvann sedan LITE och sedan sätta igång igen.  Hon har gått till fler vårdcentraler och fått vet att det inte är något, bara att förkylningen satte sig på stämbanden.  Varje gång jag har pratat med henne så har hon låtit som hon druckit whisky dygnet runt i åratal.  Hon har inte haft ont i halsen men är trött och blivit ännu mer trött nu.  Så hon letade rätt på en öron, näsa- hals doktor..  Han gjorde en riktig undersökning och det visar sig att hon har ”något” som sitter på stämbanden.  Operation nästa – hoppas bara att det inte dröjer för länge.   Den kliniken har även anmält de vårdcentraler som sagt till henne att det inte var någon fara.

”Fördelen” dock är att mamma min inte deppar ihop.. ”varför måla fan på väggen innan man vet något?”

image

3 thoughts on “Provtagning, sjuk och ännu sjukare

  1. En fd kollega råkade ut för samma sak som din mamma. Hon går nu hos en logoped eftersom hennes jobb går ut på att använda rösten. Detta trots att hon numera är frisk men istället för att förebygga så hon inte tappar rösten igen.

    Krya på er alla!

Kommentera

