Den som väntar på något gott…

På vårdcentralen i morse för att tappas lite på blod och sedan bar det av mot jobbet.  Blev omkörd av en civil polisbil i hög fart och sirenerna påslagna, strax efter kommer en till, men mer som en ”truck”, svart dock men väldigt ovanlig bil. Även den kryssade mellan bilarna med sirenerna på. Fort som fan gick det.  Strax efter det kommer det 2 bilar till, även de svarta med sirenerna påslagna. Dessa var mer ”van-aktiga”    Något hände helt klart i Göteborg i morse – frågan är vad?   Eller som min kollega sa när jag berättade, att detta är något som vi ”vanliga” inte får veta.   Men spännande var det. 🙂

Efter jobbet så åkte jag och TaP till IKEA för att shoppa lite.. Hade egentligen inte något på min lista förutom min glasmatlåda som jag velat ha ett tag.  Kom ut dock med en lampa till Junior, några lådor som skall upp på hyllorna i garderoben bland annat.  Men jag blev helt kär i en golvlampa.. som den ”anti-färg-människa” man är så blev jag lite förvånad av att den talade till mitt hjärta

vikja

Den gjorde sig inte lika bra på bild som på lampavdelningen där borta.. och just nu går tankarna på HUR jag skall få den att bo hemma hos mig oss.  Nu menar jag att jag inte får köpa den för Jazz.. utan mer hur jag skall få den att trivas i mitt boende och dess brist på färg.

Jag har nyss pratat med Jazz då han inte är hemma ikväll HELLER… Detta blir 4e natten när han inte är hemma och det är ju rätt ovanligt numera så nu saknar man karln ordentligt.. Men det gör även han.. saknar mig alltså.. Han längtar efter vår ”myskväll”, och detta trots att han är febrig och förkyld som en galning just nu.. stackarn.

Nej.. Nu blir det att ligga o zappa… förbereda mig lite inför mötet med chefen imorgon, skall skriva på fasta tjänsten ju.. o löneförhandling.  Jag som är så dålig på sånt.. :-(… Jaja.. det löser sig.  🙂

One thought on “Den som väntar på något gott…

Kommentera

