Frisk i en ofrisk kropp, eller ofrisk i en frisk kropp?

Då har jag varit hos Doktor Jenny och fått domen… O tydligen är det så här

frisk
Dvs frisk som en nötkärna.

Jättebra värden i provet som jag tog förra veckan så något problem med ämnesomsättningen var det inte. SJälvklart är det bra, det tycker även jag… men jag är ju fortfarande tillbaka på 0 – för jag känner mig sån här:

ofrisk

Jag var ju så glad att jag fick en Doktor Jenny men hon sa inte flaskhals ens.. frågade knappt något utan lät mig bubbla på. och slutade mer med att ”Jag vet inte varför du mår som du mår”…. Hon lyssnade på hjärtat (med tanke på mitt tidigare problem med hjärtrytm) och den tickade på ordentligt, lyssnade även på lungorna och även de var finfina.  Blodtrycket var perfekt och det VET jag alltid varit mer åt högt eller lågt  (kommer aldrig ihåg åt vilket håll det brukar vara)  Jag fick gå in på¨labbet för att ta några rör blod till för test.. (vad de nu kan hitta där) och hon skall återkomma till mig när det är klart.

Började fundera lite mer på… *viskar* … Klimakteriet.. Om vissa delar i mitt mående kan härröras dit.. Jag är trots i den åldern nu. Min mamma var 47 när hon gick in i den och det är ju den siffran jag kommer till.. så det kanske är så enkelt?  Nedstämdheten ja… men resten då?? Tröttheten, brist på Koncentration, problemet med minnet. O sen avsaknad av viktnedgång trots kämpande. Tröttsamt.

Nej… man har helt enkelt blivit en vimsig, glömsk gumma som omges av sina bilringar som kommer bli större o fler. Yepp. Sånt e livet.

Kommentera

