Rött e det nya

image

Ringde vårdcentralen imorse o bokade en akuttid, 11.30
Väl där så kom läkaren fram till att röntgen behövdes plus att han sa att han trodde det var brutet. Med en remiss tar jag mig till Backaplan för att få reda på om det var en fraktur eller ej……. det var det. Tar mig till Mölndals akut för att få handen gipsad.

Väl där berättar ortopeden att det var brutet plus att de behöver ”bryta upp” en förskjutning. Lokalbedövning som gjorde vansinnigt ont för att sedan lägga min handled i 2 ortopeders händer där de med gemensam kraft bryter tillbaka den. SATAN I GATAN VAD ONT DET GJORDE!!!!!

Gips på för att sen röntgas igen för att se att allt ligger rätt. Det gjorde det, nu får jag vänta 7-8 dagar för att sen röntga igen för att se att det läker på rätt sätt…… i så fall gips i ytterligare 4 veckor. Om inte blir det operation.

Vila ett par dagar nu för att sen börja jobba igen.

8 thoughts on “Rött e det nya

Kommentera

