STACKARS dig

Igår när jag skrev på facebook angående min brutna hand så slogs jag av strömmen av medkänsla, men även med ”tycka synd om”.. Visst tycker jag synd om mig själv iland, men mest tänker jag att jag får skylla mig själv. Det var min egna klumpighet som fixade det.

Jag slogs av att folk tyckte synd om mig framför allt att det är höger hand som är skadad. Man kommer bli handikappad under månader framöver. Just nu tänker jag inte på problematiken då största problemet är hur jag skall kunna få på och av behån. Det är typ bra med att jobba med dator för jag jobbar med fingrarna som skall vara bra. Lite av pekfingermetoden som kommer gälla.  Men nu kom jag på en sak.. Jag jobbar mest med siffertangenterna i jobbet… där kommer det bli jobbigt.  Får börja använda de andra tydligen.  Kommer bli sakta jobb.  ( att bara skriva detta börjar göra min arm trött, hur skall man orka 8 timmar funderar jag nu)

hänt

11 thoughts on “STACKARS dig

  1. Jag som tyckte jag var lite ”för hård” när jag skrev att du ju träna på annat sätt 😉 Klumpig eller tycka synd om. Jag har fortfarande inte fattat HUR du ramlade. Kram!

    • Ingen fara vännen. Jag tog det på skoj ändå. Haha. Vi får ta det på telefon sen vad som hänt. Lättare så. Men du kan kalla mig klumpmaja. 👋

  2. Visst är det synd om oss, eller?
    Just nu ligger jag med flunsa och jag får en massa ”kryapådigkram”. Vid andra tillfällen får jag ”styrkekramar”… Vad skall jag med dessa till?
    Vad vet du som inte jag vet? Ibland vill man unna sig lyxen att tycka synd om sig själv fast man vet att det inte hjälper…
    Då kommer alltid någon och brupt väcker mig ur min slummer.
    Går jag till läkaren så diskuterar vi gemensamt fram till vad som är bäst…
    Men när det gäller kramar så bestämmer avsändaren, utan kontroll, vad som är bäst…

  3. Det kanske finns några fördelar också med att tvingas jobba sakta ett tag. Får hoppas det i alla fall. Tror säkert att du snabbt kommer att vänja dig vid att bara använda den ena armen i de flesta lägen, även om förstås båda behövs ibland. 🙂

    Hoppas du har en skön onsdag! 🙂

  4. Jag tror att många med mig uttrycker sig lite om ”stackars dig” för att visa empati och att man känner med personen som gjort sig illa. Det handlar inte om ett tycka synd om där man känner medlidande, utan snarare så att man hyser medkänsla. Det handlar helt enkelt om semantik.

    • Jo men ni menade jag inte de vanliga meddelanden utan de som var ”stackars dig, o höger hand o allting, hur jobbigt det kommer bli, stackars dig” … dessa meddelanden menade jag.

      • Aha. Då förstår jag. Men det är ju ändå lite jobbigare att inte kunna använda sin dominanta hand ändå. Jag provade ju båda varianterna förra året och minns väl (med en gnutta fasa) hur jäkligt det var med bh:n. *haha*

  5. Förresten brukar det vara bra att börja använda fingrarna på den gipsade handen ganska snart, så jag kan tänka mig att du inom någon vecka eller två kör pekfingervalsen snabbt som attan över siffertangenterna. 😀 Lycka till.

Kommentera

