Nog för man hört att folk svimmar på konserter …

Igår skulle vi ju fira jazz födelsedag (2 månader senare)   Han fick en utekväll av mig då Love Antell spelade på Pustervik. Vi tog bussen ner på stan för att gå på en restaurang som jag tänkt ut innan. ”Björns bar”  Ett ställe på Vikroriagatan som hade fått bra recensioner. Man kunde inte boka bord innan så vi satt i baren en stund o tog en öl. Ytterligare en öl till maten o sedan tog vi en promenad till Järntorget.

In på stället där vi hittade bra ställe att stå. .o väntade o väntade. Över en timme senare kom han upp på scen. Han spelar 4-5 låtar o sen börjar jag må dåligt. Vänder mig om o säger jag till Jazz att jag skall gå på toa, tänkte att jag får lite luft då. Jazz berättar sedan att jag sagt att ”nu svimmar jag” o segnar sedan ner på golvet.  Jag vaknar till o förstår ingenting. Tog en stund innan jag fattar att jag halvligger på golvet. (Har tydligen ramlat på gipset med)Försöker ställa mig upp o tänker inte på min hand så jag greppar ett bord med min högerhand. Tänker inte alls på den då.  Jag får en stol av en person i närheten. En annan ger mig vatten.  Jazz säger till mig att vi åker hem men jag säger nej. Det är ju HANS kväll detta.  Efter det säger jag igen att jag svimmar… o gör det. Sittandes på stolen dock. Efter det så går jag med på att följa med ut..  Vid garderoben kommer en vakt o ser väldigt orolig ut l frågar om jag vill ställa mig i dörren för att få luft men jag säger att jag sätter mig på en stol där o lugnar ner mig. Hon hämtar ett glas med apelsinjuice o Jazz hämtar våra kläder.

Jag bestämmer att vi tar taxi hem.  Stupar i säng.

Idag blir det VÄLDIGT lugnt.  Tog mig nog lite vatten över huvudet när det gällde att vara som vanligt. 😑

3 thoughts on “Nog för man hört att folk svimmar på konserter …

Kommentera

