När han steppar in

Jag är lite av nyförälskad av min Jazz i helgen.  Hans agerande när jag föll ihop i fredags o hans omsorg under resten av helgen gör att jag verkligen vara intill honom precis hela tiden.  En härlig känsla.  Det är han och jag i vår bubbla.

Igår åt vi på vår kvarterskrog innan vi bunkrade oss i soffan inför Mello.  Det som jag trodde skulle ske skedde.  Måns tog hem allt  o jag tror att han kommer kunna ta hem allt. En sjukt bra nummer. Jag är ingen ”måns-fan” i vanliga fall men denna gick rätt in för min del.  Det är en helhet för både ögon o öron. Till o med Jazz höll med mig o han e verkligen inte fan av denna sorts musik.  Han blev dock som barn på julafton när Dirty Loops spelade.  Han är ett stort fan av dem. Jazz är ju musiker o går igång på musik på annat sätt än mig. Haha.  Jag tyckte även jag att det var bra. Jag förstår varför de slagit så, grymma musiker.  Blev glad av att se Jazz bli så glad. 

Nu sitter jag här med kaffet framför nyhetsmorgon o Jazz sover fortfarande.  Jag mår så bra nu. Försöker bunkra den känslan.

5 thoughts on “När han steppar in

  1. Men jag förstår inte hur alla kan säga att Måns tar hem allt 🙂 Visst, en av de bättre låtarna, men vi har ju inte hört de andra låtarna ännu. Jag hörde Italiens låt i morse. och den var bättre. Så fort Sveriges Vinnarlåt är klar, då börjar alla säga att nu tar vi hem vinsten i ESC. Blir galen på hur folk kan säga så. Var glad att han ens vann. Först och främst. Och om resten av världen tycker att det är ett plagiat, ja det får vi se. (den där ritade gubben var ju också ett plagiat från videon)

    • Nu skrev jag att jag TROR att han kan kamma hem det, detta trots att jag inte hört något annat än just Italien (som jag INTE tyckte var bättre än Måns ☺ ) Likväl som du blir provocerad av att många tycker som de tycker så blir jag provocerad att folk har åsikter om hur JAG tycker. Vi tycker olika du och jag. Gilla läget liksom. 😉 JAG gillar Måns bidrag eftersom det är en bra låt, bra refräng. Han har en djupare/mognare röst som berör. JAG gillar showen o eftersom JAG inte sett den showen som du pratar om så skall jag väl inte behöva ta med det i beräkningen? JAG kan hålla med om att viss del i låten påminner om den du pratar om, men det finns regler för hur mycket man får ”sno” (fanns det förut i alla fall) Skulle all musik handla om NYTT i varje ton så skulle du inte få höra mer musik mer. Tycker om dig ändå. 😉

      • Tro att han tar hem allt, kan man säga när man har hört alla låtarna. Och jag pratar om folk generellt. Inte inbart dej, då jag lite överallt har sett saker. Plus om plagiatet.

Kommentera

