En dag som inte blev som den var tänkt.

I morse så slängde jag in linserna istället för glasögonen, något som inte hänt så många gånger sedan jag bröt handleden pga problematiken med att använda vänster hand för att göra det.  Gick dock galant – tills jag fick in dem…. tänkte inte på att linserna legat i sin burk med samma vätska så pass länge och sköljde inte dem innan de hamnade i på plats

Syndaflod från tårkanalerna – om man säger så… Aj Aj Aj

image

Jag kom ju hem från jobbet efter 12, vilade lite innan Junior kom hem. Vi åt lite tillsammans på em och jag förklarade att jag skulle förbi en väninna efter 17.  Min gamle hundvakts mamma (gammal kollega). Hennes mamma gick bort i januari och vi har inte träffats så jag såg fram emot det.

15:30 ringer min mamma… ”Gissa vart jag är någonstans??”  …. Hon var på akuten.. Hon hade vaknat imorse och varit blind på höger öga och tog sig till Akuten.  De hade tagit massvis med prover och de hittade inget problem alls.  Helmysko.  Hon frågade om jag hade lust att komma och hämta henne. Svar självklart.  Sagt och gjort, Junior och jag satte oss i bilen och åkte och hämtade henne.  Min mamma som är så anti att bjuda hem någon när hon har ostädat bestämde sig för att vi stannade till vid ett fik där hon bjöd oss på fika.

Jag sprang förbi och hämtade medicinen som läkaren skrivit ut åt mig.. Ni vet det mot benskörhet.. haha.. Köpte med mig Magnesium med, till Jazz som hört att det skulle vara bra för migränsmärtor som han dras med ibland.   Så nu har man bunkrat upp med sånt som är bra för en.. vore fan om man inte skall börja må lite bättre?   En bukett med gula tulpaner fick jag med mig från mamsen.. Det är plåster på såren ju. Älskar ju Tulpaner ju. ❤

image

Köpte ny sort te,  spännande värre.. o den luktade gudomligt och smakade ännu mer.. Gud så gott.  Så nu sitter jag uppkrupen i soffan med en god kopp te.. Junior nere i sitt rum och Jazz sitter fast i Norge där det är snöoväder, han som trott att han skulle komma hem idag och ta helg. Jo tjena liksom.

image
 Fick även höra en lite hemlis av Junior… och fick LOOOOOOOOVA att inte säga något…   Det finns ett nytt litet liv som växer… om man säger så. Junior skall få ytterligare ett litet syskon.  Han är dock inte så jätteglad åt det… Han har ju inte varit lika faschinerad av det lilla livet som kom innan… förrän nu.. Lillasyster fyller ju 3 år nu i dagarna.  Han hoppas på en lillebror denna gång.  Men han känner lite oro för att han inte kommer känna lika mycket för det nya syskonet som han gör för lillasyster NU.. Han bor ju inte längre där hos dem och blir väl ännu mindre med tiden.  Jag sa att han kommer få en bra relation med den lille med.. Den dagen hen dyker upp.

 

 

3 thoughts on “En dag som inte blev som den var tänkt.

  1. Hej! Du vet väl att det är D-vitaminer i benskörhetsmedicinen? Och att du därför inte ska äta ytterligare D-vitamintillskott eftersom D-vitamin lagras i kroppen och överskott kan ge bl a njurskador. Hälsningar syster E

Kommentera

