”Nu är jag nervös att Företaget skall plocka över dig”

idag satt kollegan på jobbet med oss och fikade, han som har ansvar för ”Företaget” där mina gamla kollegor jobbar. Jag berättade för honom att jag hade varit dit igår och fikat. Han berättade att han och Sverigechefen hade varit där häromdagen (vilket jag redan visste förstås). Han har ju redan sagt att han är medveten om hur omtyckt jag är av dem men idag så sa han även

– Nu är jag nervös att Företaget skall plocka över dig

Jag sa inget alls, bara log och drack mitt kaffe.

Ett par timmar senare så kom Sverigechefen  a.k.a ”Dr Jekyll & Mr Hyde” förbi mitt bord och berättade att de hade varit på Företaget och han  hade glömt och hälsa, att han träffat en trevlig kvinna som sa att vi varit kollegor,  jag berättade för honom att det var min gamla chef… ”Jasså ni håller kontakten fortfarande?”

Jaja.. kommer det en förfrågan från Företaget så kan jag om jag inte vill ändå bolla det mot mitt nuvarande jobb i löneprat. 🙂

Hursomhelst är det kul att vara uppskattad.

2 thoughts on “”Nu är jag nervös att Företaget skall plocka över dig”

  1. Om du använder det på rätt sätt så kan det mycket väl vara ett bra inlägg i löneförhandlingen. Säg inte rakt ut att ”Jag kan få jobb där istället” utan säg nåt i stil med ”marknadsläge” och ”det finns många värden som gör att en person stannar där lönen är bara en av dem”.

Kommentera

