Ring Ring

Hade ett missat samtal idag som jag sedan fick lyssna av telefonsvararen på. Det var Chefen på Företaget som ringde mig och ville att jag skulle ringa honom

Sagt och gjort, ringde när jag kom hem och det visade sig att det går lite framåt därborta nu och att det nu bara är en tidsfråga NÄR han vill få över mig dit.  Han ville pejla läget om jag fortfarande var intresserad av jobb där. Jag sa som det var, att jag trivs bra där jag är nu men att jag inte stänger några dörrar.  Kontentan blev att han ringer mig NÄR det är dags så tar vi ett snack om hur det ser ut.

Han berättade att det var folk som skulle vara föräldraledig och tjänstledig.  Nu är det bara fast som gäller för mig plus att jag vill försöka få bort provanställningen. Jag menar – de vet exakt vad de får med mig.

Spännande värre.. 🙂    Vi var väldigt öppna och raka med varandra (som innan) och han sa att det absolut skulle bli något under 2016, troligen redan 2015. Jag sa till honom att vi hörs den dagen det blir något så får vi se hur det ser ut då. Jag trivs faktiskt med det jag gör nu. inte lika mycket telefontid som innan.

Som sagt… spännande.

2 thoughts on “Ring Ring

  1. Har företaget kollektivavtal är det mycket osäkert om de kan ge dig provanställning. Du är ju som sagt inte oprövad i tjänsten och inte heller oerfarern på tjänsten.

Kommentera

