Hutlöst

image

Jag har suttit på en balkong i solen tillsammans med en väninna, en väninna som förlorade sin mamma l januari. Ett innerligt samtal om tankar o känslor för vad som hänt.

På väg till henne stannade jag till vid blomsterbutiken för att köpa med mig något. Valde 3 vita stora rosor.

Vet ni vad 3 vita rosor kostar?

100 spänn… alltså 33.3 spänn styck.  Hutlöst i mina ögon.  Vackra ja o det handlar inte om att jag inte har råd med 100 spänn. Utan mer generellt.  33 spänn för en ros?

3 thoughts on “Hutlöst

  1. Det finns liksom gränser… även om de var jäkligt fina. Men när man har dem som handbuketter och har dem i näven typ 10 min så betalar man utan att blinka…

  2. Den dyraste ros jag köpt kostade 69 kronor… Men den stod sjutton dagar. Det är ca 4 kronor om dagen. Det var en billig glädjekälla om man slår ut det i kronor per dag. Jag avstår lätt från något annat (onyttigt) för den sakens skull. 🙂

Kommentera

