Rensande, övningskörning och målande

Det händer inte så mycket här förutom rensande och övningskörning. Idag är det dags för kommunens rensande. Det vill säga vi får ställa ut  skräp av alla de slag vid tomtgränsen för att sedan hämtas upp.  Ännu denna gång fick jag rensat ordentligt. Känns så skönt. Nostalgisk? Nej inte ett dugg.

Ett par övningskörningsomgångar har det blivit med. Junior fortsätter att vara duktig. Igår tränade vi på start i backe, en väldigt tvär sådan. Att använda handbromsen får pappa lära honom det för det kan inte jag. Nemas problemas, han fattade direkt o fick till det.  En stort mamma. Känns även lite extra kul att det har blivit han och jag som kör mest. Det var ju meningen att jag skulle hoppa in efter, när han kunde lite mer.  Men det blev tvärtom. ☺

Idag fortsätter vi bygga här hemma. Jazz skall bygga till en vägg i vårt sovrum för att få en hel vägg. .. jag skall spackla o sen börja måla väggarna i hallen.

… för det fina vädret som de lovat verkar inte hitta hit ju. 

Hoppas ni har det bra vart ni än finns. 

One thought on “Rensande, övningskörning och målande

Kommentera

