I sista stunden

I morse hörde jag på radion på att det idag var sista dagen för byte till sommardäcken.. Dööööööh… Vaddå har tiden gått så snabbt??

Sagt och gjort, när jag kom hem så lade jag mig först på soffan pga att jag var väldigt trött i handen och tänkte att jag väntar in Junior så skulle jag få honom till att bära sommardäcken in i bilen så jag kunde åka och byta dem.  Men det dröjde och jag hade ju lite dålig koll på NÄR han skulle komma hem… Så jag gick ut och gjorde det själv.. Tog ett däck i taget och bar ut i bilen.. bar dem med vänster hand.. Och jag är INTE stark i vänster men med envishet kommer man långt.

Kör bort till stället där jag brukar byta däck och räknade med att jag skulle få vänta länge med tanke på den sista dagen men icke.. Jag fick lämna ifrån mig nycklarna till honom direkt, 30 minuter senare var jag hemma med en bil med sommarsulor. 🙂

Däremot fick Junior fixa att vinterdäcken hamnade i förrådet när han kom hem, någon måtta får det ju vara.

När jag kom hem lade jag mig och zappade lite på swefilmer och satte igång en film som var mer än sevärd. Jamesy Boy, bygger på en verklig händelse, sådana filmer gillar jag.

Jag kör mitt handledsprogram precis som jag skall, tar av handledsskyddet mellan varven för att ha handen ”fri”… dock när jag är still. Det som är skönt är att veta att det som gör ont inte är ”farligt” utan snarare leder, senor och muskler som kurerar sig så att säga.. 🙂

3 thoughts on “I sista stunden

Kommentera

