Man hinner mycket.

Fint väder idag (hörde att det skulle bli dåligare igen så det gäller att ta vara på solen) Passade på att ta en kaffe i solenimage
Bestämde mig för att ta mig till Blomsterlandet för att köpa gräsfrön men det  följde även med mig 6 smultronsplantor (3 st för 50:- – taget)  Däremot så tänkte jag inte på att det blev lite ojämt så jag kommer få åka dit och köpa lite fler.  Jag fick för mig att krukan var större upptill, tänkte att man kunde få ner 3 plantor där uppe men icke, så det fick bli 2 krukor istället.  Men jag har ju 4 ändå. De övriga skall det bli örter istället hade jag tänkt.

image

EN säck med jord fick jag hälla ut och knö ner en del grösfröer så nu hoppas jag att fåglarna inte kommer komma hit och picka upp dem.  Lite vatten på detta nu, även om det lär komma regn snart.  GRO GRO GROOOOOOOO nu

image

På Blomsterlandet så sålde de ut massa lökar till ½ priset, och med tanke på vår slänt som skall fixas till så tänkte jag att Varför inte liksom?  Vad kan man förlora?  Att de inte kommer upp… haha*

image

Tänkte mig börja måla lite, var ju iväg o köpte ny färg igår… Junior tog visst fel dunk märkte jag nu. Khaki är inte rätt färg på min byrå.  Jaja.. den kan vara bra till annat kanske.

image

Sen var jag förbi och hämtade kartongen med min mat för de 2 närmsta veckorna. Tänkte tillåta mig grönsaker och någon frukt om det blir för jäkligt.   Så 2 veckor framöver kan man väl inte prata med mig   Haha*

image

Kommentera

