När man ÄLSKAR

rememberÄlska kan man göra på många olika sätt, och den kärleken kan man känna till  många olika människor.

Idag när jag pratade med min gamle chef, hon som varit mitt bollplank både i mitt privatliv och i arbetsliv genom åren, – att man kan älska människor på olika sätt och hon är verkligen en av dem som jag lägger till ÄLSKA-kontot

Jag ringer henne ikväll eftersom jag druckit vin, japp jag målade och drack vin samtidigt, det funkade 🙂

Jag ringer först min gamle kollega trots vi pratade för drygt 3 veckor sedan, detta för att jag idag satt på mitt skrivbord, hörde en röst som pratade, funderade på VEM det var, funderade fram och tillbaka, och igen och igen. Vem FAAAAN var den rösten – tills jag förstod att det handlade om en säljare på f.d företaget som jag jobbade på. Sprang dit där rösten fanns och där var 4 säljare från det stället och jag kramade om dem alla.  (jag som är anti–kramande när det gäller folk jag inte älskar/tycker om)

Vi snackade lite om vad som hänt på f.d företaget och efter att jag lade på så hade jag druckit ett glas Rosé – de ÄR fredag för mig trots det är torsdag och jag ringde min gamle chef (som är så mycket mer än så) och vi tjötar om vårt liv idag, både privat och jobbet och jag får sån härlig känsla. Hur KAN man ens få träffa sådana människor??

Hon bekräftade hur ”illa” det är där borta på ”Företaget” – att efter att jag hade varit där så hade alla 4 gått in till chefen där och sagt att de MÅSTE ha dit mig dit,  hon visste att han hade ringt mig den dagen och berättat att det var på G. Hon och min favvo hade även berättat att jag var DYR  haha.. så jag kan löneförhandla..

Om ni visste hur gott det känns i själen – att ha så många människor från Företaget som faktiskt jobbar för att de skall anställa mig.  Känns så galet skönt.

Det som känns mindre skönt är att en av anledningarna till varför det är så bråttom är att min f.d är på väg in i väggen och då menar jag KÄPP RÄTT in i den. Vore bra om jag kom dit INNAN hon hamnar där.

fortsättning följer……..  Men GUD vad jag älskar min sits nu… Bossens ”kanske 2016 men troligen 2015”   är numera troligen inom kort enligt min f.d chef… för jag VET att de är rädd om henne o är hon på väg in i väggen så är det projektet åt helvete

Eller som hon sa… Våra säljare hade sagt till henne att de kanske skall lugna ner sig med att jaga nya kunder för att inte jaga slut på henne.., (omtänksamt) men hennes svar var

– nej för HELVETE – jobba på för fasiken.. ju mer kunder vi får in – desto fortare får vi in IA  🙂

Sånt värmer sjuk mycket

Kommentera

