Spa

Vår SPA-helg blev helt underbar, vi har verkligen hittat ”vår grej” att göra när vi behöver vara för oss själva.  Däremot fick jag mig en liten överraskning, jag som var helt säker på att jag ALDRIG varit på det SPA´t fick tänka om för när jag stod där så kom jag på att jag VISST har varit där. I och för sig för ca 15 år sedan med jobbet på Kickoff. Men på den tiden hette hotellet något helt annat.

Stället ligger verkligen fint till, vid Gullmarsfjorden. (På bilden är bara strandbastun med tillhörande brygga som INTE nyttjades) 

image


Vädret var väl något att önska men vad fasiken.  Vi fick SPA, god mat och dryck och massa kärlek – både själslig och kroppslig.. om man säger så.

SPA´t hade en större pool och 6 mindre sådana och 3 olika bastu och inget var väl egentligen inget nytt, däremot så tog jag mig ett dopp i det som kallades ”IsPoolen”…. som var 2 grader.  Det var KALLT vill jag lova.  Det var inte meningen alls men råkade ju yppa till Jazz att om HAN badar så skulle jag göra det.  Det visade sig att jag missbedömt honom alls, som den värsta badkrukan han är så kunde han inte missa en utmaning så det var bara att hoppa ner i det SVINKALLA vattnet… haha*  Det var en Upplevelse – jajamensan.

En god 3 rätters middag på lördagskvällen och vi somnade som 2 klubbade oxar efter den dagen.  Natten vaknade jag dock sjuk  😦  Förkyld som satan, inte blev det bättre heller utan febern våldgästade min kropp. Idag måndag så var febern borta i alla fall så jag tog mig till jobbet då vi hade lunchmöte plus att jag bokat in bilen på verkstaden.  Så efter lunch så hade Pärlan fått ett nytt avgasarsystem så nu hoppas jag att hon skall må lite bättre ett tag. En kan ju hoppas.

Men nu…. nu e det serie på datorn som gäller en stund.

Kommentera

