Blev inte så dyrt

Var ju o lämnade in bilen för lite fix och trix. Det har ju tänts en lampa för ett tag sedan som de kollade då, behövde byta en del av avgassystemet vilket blev jobbet igår. Kostnaden för kontrollen och ”datauppkopplandet” i början skulle läggas till denna kostnad (500:-). Kollade då vad bytet skulle kosta o fick kostnadsförslag på 1500:-  Taget. Så igår räknade jag med minst 2000. Trots att de kopplade upp bilen igen när jag kom och skulle hämta den så slutade räkningen på 1513 pix. De bjöd på uppkopplingen. De vet ju att jag är en trogen kund. Den sista uppkopplingen visade dock att det ev. Kan handla om katalysatorn men han sa att det finns sätt att lösa sånt (utan att bli ruinerad ) Jag skall köra lite nu, ha koll på körsätt och sånt om lampan tänds igen. Återkomma till dem senare för att checka av lite.

Ägaren kunde inte låta bli att fråga mig om den tråkiga bucklan jag har på bilen. Skrattande så svarade jag att det var ren jäkla klumpighet från min sida. ”Synd på den bilen, den är ju lite ovanlig o kul bil, det drar ju ner värdet ordentligt”  Svarade att jag kommer ha den tills den går i graven. 

Det är i alla fall skönt att ha en mekaniker som maj känner inte blåser en på pengar. För vad vet jag liksom? 

Kommentera

